۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
معیار وزارت راه برای کنترل سیلاب ها، سازمان هواشناسی است
وزیر راه و شهرسازی:

معیار وزارت راه برای کنترل سیلاب ها، سازمان هواشناسی است

اسلامی، وزیر راه گفت: معیار وزارت راه، اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی نیست و تنها به اطلاعات سازمان هواشناسی برای کنترل سیلاب‌ها اتکا می‌کند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه نشست رونمایی از پویش اجتماعی بانوان افزود: چند روزی است که اخباری مبنی بر وقوع سیلاب در هفته‌های آتی از طرف سازمان‌های هواشناسی خارجی منتشر شده و این اخبار باعث نگرانی مردم شده است.

وی گفت: اخبار شنیده شده در فضای مجازی معمولا اخبار کذب می‌باشد و با توجه به اینکه در چند سال اخیر سازمان هواشناسی به خوبی توانسته به وظیفه خود عمل و سیلاب‌ها را در کشور پیش بینی نماید وزارت راه تنها به اطلاعات این سازمان اتکا می‌کند و به اخبار بیگانه توجهی ندارد.

او در جواب سوال یکی از خبرنگاران درباره افزایش قیمت سیمان در بازار گفت: متاسفانه مدتی است که کشور دچار یکسری از مشکلات و التهابات سنگین در بخش‌های مختلف بازار از جمله بازار مصالح ساختمانی شده است که امیدواریم بزودی برطرف شود.

اسلامی ادامه داد: متولی بخش تعیین قیمت و تنظیم بازار در حوزه مصالح ساختمانی وزارت صنعت است و ما امیدواریم تا هر چه سریعتر این وزارتخانه این مشکل را مهار کند و تناسبی بین قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده این کالا بوجود بیاورد.

وزیر راه درباره نقشه ایمنی راه‌ها که توسط کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها در وزارت راه ترسیم شده هم افزود: کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها تکالیفی را برای همه دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی راه‌ها تعیین کرده تا با اجرای آن‌ها شاهد ارتقا ایمنی در حمل و نقل کشور باشیم؛ از جمله فعالیت‌هایی که ما بر اساس نقشه راه این کمیسیون در حال انجام آن هستیم پویش اجتماعی بانوان است که امروز آغاز به کار کرد تا برای همه افراد یک مسئولیت ویژه در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: از جمله کسانی که می‌توانند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشند بانوان هستند که در هنگام رانندگی در کنار خانواده می‌توانند با مراقبت‌های ویژه از حواس پرتی، تخلف و نقض مقررات راننده خودرو جلوگیری نمایند.

اسلامی افزود: البته ما برنامه‌های دیگری هم برای کاهش تخلفات جاده‌ای داریم برنامه‌هایی از قبیل افزایش دوربین‌های مراقبتی و پایش جاده‌ها که همه آن‌ها را در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که متاسفانه در حال حاضر افزایش تلفات جاده‌ای ما بیشتر در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها اتفاق افتاده که این حاکی از بی توجهی راننده‌ها در هنگام رانندگی است و اینگونه مشکلات تنها با فرهنگ سازی برطرف می‌شود.

کد خبر: ۵۴٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha