۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
فهرست ۶۰ قلم کالای وارداتی ممنوعه به عراق
از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شد

فهرست ۶۰ قلم کالای وارداتی ممنوعه به عراق

واردات بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی به عراق ممنوع ‌است مگر آنکه برخی از این محصولات با مجوز خاص وزارت زراعت عراق در فصول غیربرداشت به طور موقت رفع ممنوعیت روی آن صورت گیرد. ضمن این که صادرات محصولات کشاورزی تحت قوانین قرنطینه وزارت کشاورزی عراق باید صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، سازمان توسعه تجارت ایران فهرست کالاهای وارداتی ممنوعه به عراق که از سوی دولت این کشور مصوب شده‌است، را برای اطلاع تولیدکنندگان و صادرکنندگان به اتاق‌های بازرگانی اعلام کرد.

بر اساس این فهرست که ۶۰ قلم کالا را در برمی‌گیرد، برخی از کالاها برای واردات به کشور عراق نیاز به اخذ مجوز و موافقت‌های ویژه از وزارتخانه‌های این کشور دارد در حالی که واردات برخی دیگر از کالاها به طور خاص به این کشور ممنوع اعلام شده‌است.

بر اساس مصوبه دولت عراق، واردات بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی به این کشور ممنوع شده‌است مگر آنکه برخی از این محصولات با مجوز خاص وزارت زراعت عراق در فصول غیربرداشت به طور موقت رفع ممنوعیت روی آن صورت گیرد. ضمن این که صادرات محصولات کشاورزی تحت قوانین قرنطینه وزارت کشاورزی عراق باید صورت گیرد.

 هم‌چنین کالاهایی مانند مواد شیمایی و گازها، کودها یا کلر نیازمند موافقت‌های خاص و ویژه هستند و دارو نیز باید برابر مصوبات ویژه وزارت بهداشت به عراق وارد شود. هم‌چنین «سیمان» به غیر از سیمان سفید که آن هم مصوبه شورای وزیران را لازم دارد، از دیگر کالاهایی است که ورود آن به عراق ممنوع است. هم‌چنین روغن خودرو، آهک و لباس نظامی نیز از دیگر کالاهایی است که به نظر می‌رسد در ایران ظرفیت تولید و صادرات آن وجود دارد اما وارداتش به عراق ممنوع شده است.

جالب توجه این که در فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی به عراق یک بند با عنوان «محصولات اسرائیلی» وجود دارد.

فهرست ۶۰ قلم کالای وارداتی ممنوعه به عراق

کد خبر: ۵۴٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha