۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
تصویب قانون دریافت مالیات مستقیم؛ عدالت مالیاتی را احیاء می کند
وزیر راه و شهرسازی:

تصویب قانون دریافت مالیات مستقیم؛ عدالت مالیاتی را احیاء می کند

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی لایحه قانون دریافت مالیات مستقیم در هیات دولت گفت: این طرح در تاریخ ماندگار خواهد شد و می تواند عدالت مالیاتی را در کشور برقرار کند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی درباره کسانیکه اجازه نمی دهند قیمت مسکن کاهش پیدا کند گفت: متاسفانه سیستم اقتصادی کشور ما اینگونه است که با افزایش قیمت دلار قیمت کالاها و خدمات هم افزایش می یابد ولی وقتی نرخ دلار کاهش می یابد نرخ کالا و خدمات به سختی کاهش می یابد. این شرایط باید از بین برود.

مسکن کالایی مصرفی است و مصرف کننده باید از آن استفاده کند
وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره وضعیت مسکن اظهار داشت: نکته مهم در بخش مسکن این است که پول به عنوان کالای سرمایه ای برای خرید مسکن مجال پیدا نکند. مسکن کالایی مصرفی است و مصرف کننده باید از آن استفاده کند نه کسانیکه می خواهند برای ارتقاء ارزش پولشان در این حوزه سرمایه گذاری کنند. باید بخش سرمایه ای و سوداگری خرید و فروش مسکن را از مصرف کننده جدا کرد. با قوانین و مقرارتی که لایحه شده و در قالب اصلاحات، آیین نامه ای در حال پیگیری است تا بتوانیم عرصه را برای سوداگران مسکن تنگ کنیم.

مانعی بر یر راه قانون دریافت مالیات از خانه های خالی وجود ندارد
اسلامی با اشاره به سامانه جامع املاک و اسکان گفت: ما به عنوان وظیفه دستگاهی، فراتر از عملکردمان کار کردیم و دریافت مالیات بر ساختمان های خالی بر عهده سازمان امورمالیاتی کشور است. اگرچه با گفتگوهایی که با رئیس سازمان مالیاتی کشور داشتم هیچ مشکلی بر سر راه این قانون وجود ندارد و قرار است گام های بعدی برداشته شود.

تصویب قانون دریافت مالیات مستقیم؛ احیاء عدالت اقتصادی
وی درباره مالیات مستقیم خاطرنشان کرد: در بحث عایدی سرمایه لایحه مالیات مستقیم در جلسات هیات دولت در حال بررسی، پیگیری و تصویب است که ان شاء الله این لایحه پس تصویب دولت و ارسال آن به مجلس شرایطی حاصل گردد که قشری که بیشترین درآمد را دارد ولی هیچ مالیلتی پرداخت نمی کند مشمول این قانون شده و وضعیت متفاوتی در اقتصاد کشور حاصل شود.

قانون دریافت مالیات مستقیم در دولت یازدهم تصویب می شود
اسلامی افزود: این لایحه حداقل در ۲۰ جلسه کمیسیون اقتصاد مطرح شده و در حال حاضر در هیات دولت در حال بررسی است. فکر می کنم این لایحه که یکی از بهترین لایحه های دولت یازدهم است در تاریخ ماندگار خواهد شد به طوریکه بتواند عدالت مالیاتی را در کشور برقرار کند. امیدوارم این لایحه در دولت فعلی تصویب شود بعید می دانم تصویب آن به دولت بعدی کشیده شود.

پیشی گرفتن عرضه به تقاضا در بازار مسکن
وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیم بانک مرکزی مبنی بر افزایش سود بانکی و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: بنا بر اطلاعات مشاوران مسکن در حال حاضر عرضه بیشتر از تقاضا است. شورای پول و اعتبار به عنوان بالاترین رکن سیاست گذاری بانکی در خصوص اعطاء تسهیلات ۸۰ درصدی به انبوه سازان برای سازندگان مصوبه دارد. در طرح اقدام ملی مسکن زمین مناسب به انبوه سازان داده شده است. آنان پس از طی مسیری کوتاه می توانند وام های بانکی را دریافت کنند. تمام این وقایع واقعی است نه رویا.

حمایت از طرح اقدام ملی مسکن
اسلامی اشاره کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در جریان تولید ملی پایدار سه بخش اعطاء زمین، مجتمع سازی و قراردادهای مشارکت بخش خصوصی با توجه به پول های واریزی مردم وجود دارد که حمایت همه جانبه دست اندرکاران و رسانه ها در امید بخشی به اجرای این طرح می تواند بسیار موثر باشد.

کد خبر: ۵۴٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha