۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کاهش تصادفات رانندگی تنها با فرهنگ سازی
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

کاهش تصادفات رانندگی تنها با فرهنگ سازی

اسلامی، وزیر راه گفت: یکی از راه‌های اصلی برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور استفاده از فرهنگ سازی برای رانندگی ایمن است.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی و پویش زنان علیه سوانح ترافیکی گفت: امروز ما با رونمایی از پویش اجتماعی بانوان تلاش می‌کنیم تا نشان دهیم کاهش سوانح رانندگی یک امر اجتماعی است و به اهتمام همه مردم و دستگاه‌های مسئول نیاز دارد.

وی گفت: برای کاهش سوانح رانندگی ما نیاز به اصلاح رفتارهای اجتماعی داریم تا جلوی تلفات و جان باختن هموطنانمان را بگیریم.

اسلامی ادامه داد: ما با راه اندازی پویش اجتماعی بانوان تلاش می‌کنیم تا از زنان ارزشمند و افتخار آفرین کشورمان هم سپاسگزاری کنیم و هم با بکارگیری این ظرفیت از تاثیرگذاری ماندگار آن‌ها در رفتارهای ترافیکی کمک بگیریم.

وزیر راه گفت: این اقدام وزارت راه و شهرسازی بعنوان یک مسئولیت اجتماعی انجام شده، اما به این معنا نیست که این پویش یک پویش یک هفته‌ای است و گذرا بلکه ما با راه اندازی این پویش تلاش می‌کنیم پایه گذار یک فرهنگ اجتماعی باشیم و با تداوم آن به کاهش سوانح رانندگی کمک کنیم.

وی تاکید کرد: کشور ما در دوره‌ای شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بود، اما در سال ۹۶ متاسفانه منحنی تصادفات صعودی شد که وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده با استفاده از ابزارهای مختلف و فرهنگ سازی دوباره این منحنی را به سمت کاهش ببرد.

کد خبر: ۵۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha