۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
راه ارتباطی ۸۰ روستای کردستان مسدود است/ ۷ روستای دیواندره در محاصره برف

راه ارتباطی ۸۰ روستای کردستان مسدود است/ ۷ روستای دیواندره در محاصره برف

کردستان - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی حدود ۸۰ روستای استان به دلیل کولاک برف مسدود شده است.

دانش زندی در گفتگو با خبرنگار بازار از مسدود بودن ۸۰ روستای شهرستان‌های دیواندره و بانه به دلیل کولاک برف خبر داد و با اشاره به اینکه تلاش راهداران برای باز کردن راه های روستایی مسدود شده همچنان ادامه دارد، افزود: عوامل راهداری در حال بازگشایی این محورها هستند ولی وزش باد و کولاک شدید مجدد منجر به مسدود شدن راه ها می شود. 

 وی با ابراز اینکه هم اکنون تمام راه‌های اصلی کردستان به غیر از محور ایرانخواه - تکاب، باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، یادآور شد: جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر هستند. 

۷ روستای دیواندره در محاصره برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز با بیان اینکه هفت روستای دیواندره در محاصره برف قرار گرفتند که این جمعیت از طریق بالگرد اقدام به توزیع مواد غذایی در این روستاها کرده است، اعلام کرد: برای کمک به اهالی این روستاها ۲۵۰ بسته مواد غذایی و سه هزار قرص نان از طریق بالگرد به این روستاها ارسال شد. 

محمد باقر محمدی افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان فرود بالگرد در تعدادی از این روستاها فراهم نشد فقط بین اهالی روستای کانی شیرین دیواندره توانستیم مواد غذایی را توزیع کنیم. 

وی با یادآوری اینکه کلکه‌جار، حیدرآباد، گورباباعلی و کانی شیرین از دیگر روستاهای شهرستان دیواندره هستند که در محاصره برف قرار گرفتند، گفت: موادغذایی مورد نیاز به هلال احمر دیواندره تحویل داده شد تا در اولین فرصت به طور زمینی و به وسیله خودروهای امدادی کمک‌دار و راهداری در اختیار ساکنان روستاهای محاصره در برف قرار گیرد.

کد خبر: ۵٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha