۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
اتمام مسقف سازی بازار صفی در مجموعه بازار بزرگ تبریز
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد

اتمام مسقف سازی بازار صفی در مجموعه بازار بزرگ تبریز

تبریز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام مسقف سازی بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در بازدید از بازار بزرگ تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: بازار صفی مجموعه بازار جهانی تبریز، از جمله بخش‌های پررونق و شناخته‌شده بازار تاریخی تبریز است که علاوه بر شهروندان تبریزی، همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ساماندهی و همخوان سازی سازه‌های بازار صفی با معماری تاریخی بازار تبریز را از جمله پروژه‌های مهم این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته سقف بازار صفی توسط اصناف با سازه‌های چوبی شکل گرفته بود، لذا در راستای همخوان سازی این بخش از بازار جهانی تبریز با سایر بخش‌های تاریخی، مسقف سازی بازار صفی در دستور کار قرار گرفت.

او در ادامه با بیان اینکه در این پروژه هفت‌گنبد در سقف این بازار اجرا شده است، گفت: طی این عملیات که به مدت دو ماه به طول انجامید هفت‌گنبد اجرا و ۱۶ پایه توسط تیم تخصصی و فنی این اداره کل مورد حفاظت و مرمت قرار گرفت.

حمزه زاده به مراحل اجرایی در این پروژه نیز اشاره کرد گفت: در این عملیات مراحلی نظیر سبک‌سازی و برداشتن کلیه پوشش‌های چوبی فرسوده پشت‌بام، بازسازی پایه‌های آجری از بین رفته مطابق طرح اولیه، بازسازی تویزه های بالای مغازه‌ها جهت انتقال بار گنبد، بازسازی تویزه های اصلی بازار جهت اجرای طاق‌ها، بازسازی طاق‌های فرو ریخته به شکل چهاربخشی، اجرای طاق دزد و زیرسازی پشت‌بام انجام شده است.

کد خبر: ۵۴٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha