۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
جمعه برفی و تعطیل گیلانی ها/ قطعی آب ۸۸ روستا
بازار گزارش می دهد؛

جمعه برفی و تعطیل گیلانی ها/ قطعی آب ۸۸ روستا

رشت -جمعه از نیمه گذشت و هنوز ۸۸ روستای گیلان فاقد آب آشامیدنی است و بازگشایی مسیرهای روستایی نیز کامل نشده است.

بازار – پنجمین روز برفی گیلان از نیمه گذشت، تلاش های امدادرسانی و اکیپ های برق برای عادی سازی شرایط در گیلان ادامه دارد اما همچنان اهالی استان با برف و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از مردم مناطق مختلف گیلان از کندی روند امدادرسانی و خدمات رسانی در جریان ناشی از برف به اهالی گلایه دارند و می گویند ضعف زیرساخت های استان در این برف نمایان شد و این وضعیت زیبنده نیست.

به گفته آنان، با گذشت چند روز هنوز برخی از شهروندان و روستانشینان با مشکل قطع برق، آب و بسته بودن راه مواجه هستند و این مسئله زندگی مردم را با اختلال مواجه کرده است.

۷۰ درصد راههای روستایی بازگشایی شد

در عین حال محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری گیلان می گوید تا ظهر جمعه ۷۰ درصد مسیرهای مسدود شده بازگشایی شد و تا ۲۴ ساعت آینده این آمار به ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اعزام اکیپ های راهداری از هفت استان به گیلان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر دسترسی به همه مناطق روستایی را فراهم کنیم.

آب ۱۲ هزار مشترک شهری گیلان براثر برف و یخبندان قطع شد که به گفته سید محمسن حسینی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان تاکنون درصد بالایی از قطعی آب مشترکان حل شد و فقط ۴۰۰ خانوار با مشکل مواجه هستند که تا عصر امروز این مسئله حل خواهد شد.

۸۸ روستا با قطعی آب مواجه هستند

اما مدیرعامل آب و فاضلاب روستای گیلان با بیان اینکه آب آشامیدنی ۸۸ روستای درگیر برف استان قطع است، گفت: نیروهای عملیاتی برای حل مشکلات در حال خدمات رسانی هستند و با توجه به مسدودبودن برخی مسیرها و قطع برق، وصل شدن انشعابات با تاخیر مواجه شده است.

جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز می گوید: برق بیش از ۲۳۰ هزار مشترک از مجموع ۲۵۰ هزار مشترکی که دچار قطعی برق شده بودند، وصل وبرقرار شده است.

وی افزود: ۲۸۰ اکیپ فنی از استان گیلان و استان های معین در حال برقرسانی به منطقه هستند و تلاش داریم تا غروب جمعه مشکلات ایجاد شده را حل کنیم و چراغ خانه ها روشن شود.

راه ۵ روستای لاهیجان قطع است

از میان مناطق مختلف استان گیلان، وضعیت شهرستان لاهیجان تاحدوی وخیم تر از سایر نقاط است، میرغنضری فرماندار لاهیجان با بیان اینکه در شهرستان بحران برف نداشتیم اما بحران برق داریم گفت: در حاال حاضر تمامی راههای اصلی باز است و فقط راه پنج روستای شهرستان در مناطق کوهستانی مسدود است.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه با قطع برق مواجه بودیم وضعیت آب آشامیدنی برق مناطق دچار افت فشار و اختلال است و در حال حاضر برق ۹۵ درصد مشترکان وصل است.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: مسدودشدن راهها سبب بروز مشکلاتی نظیر قطع برق، آب و ارائه خدمات به اهالی منطقه شده است و تلاش داریم هر چه زودتر مسائل را حل کنیم.

وضعیت هوای گیلان در عصر جمعه بارانی است و سرمای هوا و برقرارنشدن آب و برق مشکلاتی را برای برخی از اهالی ایجاد کرده که رفع ان همت ملی و منطقه ای را طلب می کند.

کد خبر: ۵٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha