۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
۳۲۰ هکتار چغندر علوفه ای در سیستان و بلوچستان کشت شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۲۰ هکتار چغندر علوفه ای در سیستان و بلوچستان کشت شد

زاهدان-سرپرست امور زراعت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی در تولید خوراک دام دارد و می تواند بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع کند.

عباس اشکانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش قیمت جهانی خوراک دام و حجم بالای واردات خوراک دام در کشور مواجه هستیم.

سرپرست امور زراعت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آمارها سالانه ۱۵.۶ میلیون تن انواع خوراک دام با هزینه ۳.۳ میلیارد دلاری وارد کشور می شود که رقم بالایی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که می توان با تولید برخی از گیاهان و دانه های روغنی سطح واردات را کاهش دهیم و از خروج ارز جلوگیری کنیم.

اشکانی گفت: از این رو چغندر علوفه ای از جمله گیاهان جدید در منطقه است که با خصوصیات ارزشمندی مانندمقاومت به خشکی، خوش خوراکی، تولید شیر بیشتر در دام و دارا بودن الگوی کشت بهاره و پاییزه می تواند جایگزین مناسبی برای خوراک دام شود.

وی  افزود: کشت آزمایشی چغندر علوفه ای در سال زراعی جاری در قالب ۳۲۰ هکتار در ایرانشهر انجام شد که با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست امور زراعت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب چغندر علوفه ای در مقایسه با سایر منابع علوفه ای و تجربیات بدست آمده می توان در مدت کوتاهی بخشی از علوفه کشور را تامین کرد، البته چغندر علوفه ای بدلیل جدید بودن نیازمند حمایت مسئولان برای کشت توسط کشاورزان است.

کد خبر: ۵٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha