۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
تا پایان سال همه آزادراه‌های کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی قرار می گیرند
وزیر راه و شهرسازی:

تا پایان سال همه آزادراه‌های کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی قرار می گیرند

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیزات و دوربین‌های اخذ عوارض در شش آزادراه دیگر کشور نصب شده و در دو آزادراه دیگر نیز در حال نصب است که بزودی عملیاتی خواهد شد و به تدریج تا پایان سال همه آزادراه‌های کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی قرار خواهند گرفت.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه جلسه مشترک شورای معاونان این وزارتخانه با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با کسانی که در مجموعه حمل و نقل عمومی کشور در حفظ سلامت مردم مسامحه کنند تعلل نمی‌کنیم و خود را ملزم به اجرای دستورات وزارت بهداشت و شیوه نامه‌های بهداشتی می‌دانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا همه شرکت‌های هواپیمایی، ملزم به رعایت فاصله گذرای اجتماعی به میزان حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هستند و این شیوه نامه‌های در بخش‌های ریلی و جاده‌ای نیز ساری، جاری و الزام آور است افزود: در جهت حفظ سلامت مردم با هر کارگزاری که در ایفای وظایف بهداشتی خود تعلل ورزد برخورد جدی و بدون تعلل خواهیم داشت.

الکترونیکی شدن حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها در دستگاه‌های مرتبط
وزیر راه و شهرسازی همچنین از الکترونیکی شدن حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها در دستگاه‌های مرتبط با این وزارتخانه خبر داد و گفت: در پیشتازی برای حذف ضرورت مراجعه به دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها تاکنون حدود ۸۲ درصد فعالیت‌ها را الکترونیکی کرده ایم و متعهد هستیم که تا پایان آذر ماه پوشش صد در صدی را ایجاد کنیم و هیچ گونه ارتباط غیر الکترونیکی با مردم و مراجعان نداشته باشیم.

وی افزود: همه فرایندهای عملیاتی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال الکترونیکی شدن است و تا پایان آذر هیچ ارتباط غیر الکترونیک نخواهیم داشت.

وی افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی از همان ابتدا در رساندن دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر نقاط دنیا به کشور و در همه جای کشور در خدمت نظام سلامت کشور بودیم و امیدواریم در جهت ارتقای سلامت کارکنان این مجموعه با همکاری خوب وزارت بهداشت، افرادی که ارتباط بیشتری با مردم دارند و از جمله رانندگان بتوانند تست سریع و فراگیر بدهند تا از سلامت آن‌ها اطمینان خاطر حاصل کنیم.

تلاش برای حذف پول در عوارضی‌ها
اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش برای حذف پول در عوارضی‌ها گفت: این اقدام با سرعت خوبی شروع شد و ۵ آزادراه کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی قرار گرفت، اما بدلیل اینکه فقط ۴۵ درصد مردم هنگام عبور از آزادراه عوارض خود را پرداخت می‌کردند برای اطمینان از پرداخت این عوارض در آزادراه‌هایی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده، اندکی وقفه ایجاد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ای که به تازگی اخذ شده است در صورت خودداری از پرداخت عوارض آزادراهی، این مبلغ با هماهنگی پلیس به مثابه جریمه رانندگی اخذ خواهد شد.

تا پایان سال همه آزادراه‌های کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی
اسلامی اضافه کرد: تجهیزات و دوربین‌های اخذ عوارض در ۶ آزادراه دیگر کشور نصب شده و در دو آزادراه دیگر نیز در حال نصب است که بزودی عملیاتی خواهد شد و به تدریج تا پایان سال همه آزادراه‌های کشور تحت پوشش عوارض الکترونیکی قرار خواهند گرفت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ساز و کار مقابله با سفر بیماران کرونایی گفت: در سامانه‌های بلیت هواپیما و قطار، فروش بلیت بر اساس کد ملی افراد صورت می‌پذیرفت، اما در بخش اتوبوس‌های بین شهری با نام افراد بلیت فروشی می‌شد که مقرر شد در سامانه جدید فروش بلیت، کد ملی افراد نیز ثبت گردد و از آنجایی که شناسه معتبر سامانه ها، کد ملی افراد است، از فروش بلیت به افرادی که کد ملی آن‌ها قرمز باشد و بیماری آن‌ها به ثبت رسیده باشد جلوگیری خواهد شد.  

کد خبر: ۵۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      2 ساله داری این حرفو تکرار میکنی. آخرش قراره چی بشه ؟