۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
دام زیادی روی دست دامداران مانده است
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده:

دام زیادی روی دست دامداران مانده است

پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: امسال تولید دام در کشور روند رو به رشدی داشته و متاسفانه دام زیادی روی دست دامداران مانده است.

به گزارش بازار، «منصور پوریان» افزود: ضرورت دارد برای ممانعت از انباشت دام و همینطورپیشگیری از ضرر و زیان دامداران از هم اکنون باید فکر عاجلی برای این قضیه شود.

وی اظهارداشت: افزایش قیمتی که در ابتدای ماه جاری در زمینه گوشت قرمز تجربه شد غیر منطقی و نتیجه فعالیت دلالانی بود که به دنبال بهانه برای سودجویی خود هستند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: افزایش قیمت موجب شد خرید گوشت قرمز از توان بسیاری از مردم خارج شود و تقاضا به شکل چشمگیری کاهش یابد.

وی افزود: افزایش قیمت گوشت سودی نصیب دامداران نکرد اما کاهش تقاضای مصرف زیان دامداران را به همراه داشته است.

پوریان همچنین در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «دلیل دامداران برای عرضه گوشت گوساله به قیمت ۸۵ هزار تومان چیست»، اظهارداشت: اگر دولت بتواند خرید کند بخش خصوصی یا تولید کننده این توانایی را دارد که گوشت گوساله را به قیمت ۸۵ هزار تومان بصورت پنج تیکه و منجمد در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهد.

وی ادامه داد: این اقدام ضمن جلوگیری از انباشت دام و ممانعت ازضررو زیان دامداران موجب تحریک و افزایش دوباره تقاضا و ایجاد تعادل در بازار گوشت بسیار نقش آفرین است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده ضمن اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران یادآورشد: با توجه به شرایط پیش آمده اجرای این مصوبه نیز می‌تواند علاوه بر تنظیم بازار از زیان دامداران جلوگیری کنند.

کد خبر: ۵۳٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      چرا بیکار نشستی قاچاق هست ، اونهم دست خودتونه !
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      من یک دامدارم جو کیلویی ۶۰۰۰ میخرم کاه ۲۰۰۰ میخرم بیه ۳۵۰۰ میخرم هربره درماه ۳۰۰۰۰۰ تومان خرجش هست حادا حساب کن بره یک سال باید نگه داری چی واسه من بیچاره میمونه الافی خودمم یه درده