۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
تکذیب ادعای ترامپ درباره توزیع واکسن کرونا
فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد

تکذیب ادعای ترامپ درباره توزیع واکسن کرونا

کومو، فرماندار نیویورک گفت، ادعای دونالد ترامپ درباره آماده نبودن نیویورک برای توزیع واکسن کرونا کذب است.

به گزارش بازار، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان، ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را درباره آماده نبودن ایالت نیویورک در مورد واکسینه کردن مردم برای مقابله با کرونا رد کرد و سخنان ترامپ را غیر واقعی دانست.

کومو گفت: آنچه رئیس جمهور می‌گوید واقعیت ندارد، ما به شرکت‌های دارویی اطمینان داریم، تعدادی از ایالت‌ها از جمله نیویورک، گروه‌های علمی جداگانه‌ای را تعیین کرده اند تا با موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا، به مردم در خصوص روند تأیید این واکسن، اطمینان خاطر دهند. نیمی از مردم آمریکا اعلام کرده اند به روند تأیید این واکسن اعتماد ندارند.

ترامپ پیشتر گفته بود: تا به ما اجازه داده نشود، واکسن کرونا را به نیویورک تحویل نخواهیم داد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «کومو به این که این واکسن از کجا آمده است، اعتماد ندارد. این واکسن از بزرگترین شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های جهان آمده است، ولی کومو به این حقیقت اعتماد ندارد که با این دولت و این کاخ سفید سر و کار دارد. کومو باید زمانی که آماده است، به ما اطلاع دهد، در غیر این صورت، ما نمی‌توانیم واکسن را به ایالتی تحویل دهیم که آن را بلافاصله در اختیار مردم قرار نخواهد داد.»

فرماندار ایالت نیویورک همچنین روز جمعه به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: «اینطور نیست که مردم به شرکت‌های تولید واکسن و شرکت‌های دارویی اطمینان نداشته باشند. تعداد زیادی از آمریکایی‌ها درباره مداخله سیاسی رئیس جمهور در روند تهیه و تأیید این واکسن نگرانند. در همان روزی که توزیع واکسن کرونا آغاز شود، ما این آمادگی را داریم که آن را توزیع کنیم. بررسی ما درباره پروتکل سازمان غذا و داروی آمریکا به صورت همزمان با تحویل این واکسن خواهد بود.»

کومو هفته گذشته مکرر از برنامه واکسیناسیون فدرال دولت درخصوص کرونا انتقاد کرد و آن را بیش از اندازه به شرکت‌های خصوصی وابسته دانست.

وی افزود: این برنامه به اقلیت‌ها و گروه‌های محروم توجه ندارد.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد: تا جمعه شب، ده میلیون و ۷۰۷ هزار تن در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۴۴ هزار و صد تن جان باخته اند.

کد خبر: ۵۳٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha