۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۶۲۷ طرح کشاورزی در کردستان تسهیلات تبصره ۱۸ را دریافت کردند
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

۶۲۷ طرح کشاورزی در کردستان تسهیلات تبصره ۱۸ را دریافت کردند

کردستان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت:۶۲۷ طرح کشاورزی در کردستان طی دو سال اخیر ۱۴۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل فعله گری ظهر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، گفت: مهلت پرداخت تسهیلات به متقاضیان از محل بند الف تبصره ۱۸ به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر از محل بند «الف» تبصره ۱۸، ۶۲۷ طرح بخش کشاورزی استان ۱۴۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت کردند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۵۱۱ طرح به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی، ۵۳ طرح به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان توسط بانک توسعه تعاون و ۶۳ طرح به مبلغ هفت میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان توسط پست بانک در استان پرداخت شده است.

پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۲ واحد تولید اکسیژن در کردستان 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و صنعت هم از دیگر مصوبات این جلسه است.

محمد دره‌وزمی با اشاره به وجود پنج واحد تولید اکسیژن در استان گفت: در حال حاضر چهار واحد فعال است که از این تعداد  دو واحد هم برای افزایش ظرفیت تولید خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.

وی اضافه کرد: بانک‌های تجارت و سپه پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحد تولید اکسیژن در قروه و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به واحد سقز را متقبل شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان میزان مصوبات اجرایی شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را ۷۰ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: بخشی از مصوبات اجرا نشده هم به تعهدات عمل نشده متقاضیان بر می گردد و قسمتی هم از مصوبات هم در حال اجرا است.

گفتنی است؛ در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوباتی به نفع دو واحد تولیدی مرغداری و پرورش قارچ خوراکی که با بانک‌های استان مشکلاتی داشتند، به تصویب اعضا رسید.

کد خبر: ۵۳٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha