۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
درخواست افزایش کمک‌های عمومی به کشورهای در حال توسعه
دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی عنوان کرد

درخواست افزایش کمک‌های عمومی به کشورهای در حال توسعه

گوریا، دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، چهار برابر شدن کمک عمومی به کشورهای در حال توسعه را خواستار شد.

به گزارش بازار، خوزه آنخل گوریا دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، چهار برابر شدن کمک عمومی به کشورهای در حال توسعه را خواستار شد.

وی هشدار دارد اگر کانون‌های ویروس وجود داشته باشند، همه گیری مغلوب نخواهد شد. گوریا گفت در حالی که کشورهای بسیار ثروتمند ۱۲ هزار میلیارد دلار برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه گیری اختصاص داده اند، کمک به توسعه در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۵۳ میلیارد دلار بود.

بیل دی بلازیو شهردار نیویورک که مدارس دولتی را در اواخر سپتامبر بازگشایی کرده بود از والدین دانش آموزان خواست خود را برای تعطیلی مدارس از دوشنبه آماده کنند.
شمار افراد مبتلا به کووید ۱۹ در آمریکا همچنان رو به افزایش است. بنابر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز از پنجشنبه تا جمعه حدود ۱۸۹ هزار مورد جدید ابتلا و حدود هزار ۶۰۰ مورد جدید مرگ و میر ثبت شده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا جمعه از مردم کشورش خواست برای مهار همه گیری تلاش‌های مضاعفی به کار گیرند. کانادا از ماه مارس ۲۸۵ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ و حدود ۱۱ هزار مورد مرگ ناشی از آن ثبت کرده است. جاستین ترودو اعلام کرد رکود روزانه جدید پنجشنبه با حدود ۵ هزار مورد جدید ابتلا و ۸۳ مورد مرگ شکسته شد.

پانزده روز پس از اعمال قرنطینه در سطح ملی در فرانسه، دولت این کشور هرگونه کاهش محدودیت‌ها را رد کرد. ژرالد درمنن وزیر کشور فرانسه در این باره گفت مشکل تنظیم مقررات کنونی نیست ببلکه مشکل پایبندی به قوانین است تا وضعیت قرنطینه تمدید نشود.

طبق آماری که اداره بهداشت عمومی فرانسه جمعه اعلام کرد شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه تثبیت شده است و به اندکی کمتر از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۷ مورد جدید مرگ و میر در بیمارستان‌های فرانسه ثبت شده است.

در ناپل ایتالیا بیمارستان‌ها اشباع شده اند. بیماران در داخل خودروهای خود یا آمبولانس کمک‌های درمانی دریافت می‌کنند. منطقه ناپل و کامپانیا به شدت تحت تاثیر همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا که اهل همین منطقه است گفت کامپانیا به زانو در آمده است. تصاویر از جسد مردی که در سرویس بهداشتی بیمارستان کاردارلی ناپل جان باخته است در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

مقامات بهداشتی بلژیک اعلام کردند این کشور احتمالا این هفته اوج موج دوم همه گیری را با هزار و ۵۰۰ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پشت سر گذاشته است. این آمار هم اکنون با کاهش اندکی رو به روست.

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک با این حال هرگونه کاهش محدودیت‌ها در کشور را رد کرد. از ۳۰ اکتبر قرنطینه شش هفته‌ای در این کشور اعمال شده است. دی کرو گفت با توجه به بازگشایی مدارس از دوشنبه ۱۶ نوامبر همچنان احتیاط زیادی مورد نیاز است.

ایسلند از کاهش محتاطانه تدابیر خود برای مقابله با همه گیری خبر داد. موج جدید همه گیری در این کشور در روزهای اخیر روند نزولی داشت. این کاهش که چهارشنبه خواهد بود و شامل بازگشایی سالن‌های آرایشی و زیبایی، از سرگیری آموزش رانندگی و همچنین از سرگیری فعالیت‌ها برای افراد کمتر از ۱۵-۱۶ سال خواهد بود.

شیلی هم از بازگشایی مرزهای هوایی خود به روی اتباع خارجی تنها از طریق فرودگاه بین المللی سانتیاگو خبر داد. مرزهای این کشور از ماه مارس بسته شده است. مرزهای زمینی و دریایی همچنان بسته خواهند بود.

ایلان ماسک رئیس شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس پنجشنبه اعلام کرد تاکنون ۴ آزمایش آنتی ژن کووید ۱۹ داده که دو مورد آن مثبت و دو مورد منفی شده است. وی در این باره گفت مسئله بسیار عجیب است. همان دستگاه، همان آزمایش و همان پرستار.

کد خبر: ۵۳٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha