۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
۲ میلیون و ۴۰۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کشور انجام شد
معاون بازرسی سازمان حمایت؛

۲ میلیون و ۴۰۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی کشور انجام شد

عضو هیات مدیره و معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در ۷ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۴۲ مورد بازرسی از انبارها، سردخانه ها، شرکت های وارداتی، عمده و خرده فروشی ها، تولیدی های صنعتی و خدماتی سراسر کشور انجام شده است.

بازار؛ گروه صنعت: «سید جواد احمدی» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در این مدت ۱۵۴ هزار و ۱۱۳  فقره پرونده تخلفاتی برای واحدهای مختلف صنفی تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انجام یک میلیون و۳۷۹ هزاربازرسی از خرده فروشی ها
احمدی با بیان اینکه در پایان مهر ماه سال جاری ۹ هزار و ۷۶۷ مورد بازرسی از شرکت های وارد کننده انجام شده است، گفت: یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۹۶ مورد بازرسی نیز از خرده فروشی های سراسر کشور انجام شده است.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارداشت: در مدت یاد شده از ۱۷ هزار و ۶۴۵ فقره از سردخانه های سراسر کشور و نیز ۳۷۶ هزار و ۳۶ مورد از مراکز خدماتی بازرسی شده است. 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در هفت ماهه نخست امسال بازرسان این سازمان ۲۸۶ و۸۳۹ مورد از واحدهای تولیدی صنعتی بازرسی کرده اند.

انجام حدود ۶۲ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی
احمدی یادآورشد: بازرسان ین سازمان در مدت یادشده ۶۱ هزار و ۹۴۲ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی سراسر کشور انجام داده اند.

عضو هیات مدیره و معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به میزان بازرسی های انجام شده بازرسان این سازمان در هفت ماهه نخست امسال افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام شده در مجموع بازرسان این سازمان ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۴۲ مورد بازرسی از تمام واحدهای صنفی کشور انجام دادند.

انجام روزانه ۴۳۳ بازرسی در استان تهران  
عضو هیات مدیره و معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص بازرسی های انجامشده در استان تهران گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط در استان تهران ۴۳۳ مورد بازرسی  در قالب ۲۱۶ تیم بازرسی از واحدهای مختلف صنفی و اقتصادی استان انجام می شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت: در مدت یاد شده ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: پیش از این سازمان حمایت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تهیه و تدوین شیوه نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالاها و الزامات آن را تهیه کرده است.
عضو هیات مدیره و معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در طرح ثبت کالاهای انبارها در سامانه مربوطه تمام سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان ها الزام دارند که فهرست تمام انبارها و سردخانه های استانی را در این سامانه ثبت کنند.

معرفی ۵ تریلیون و ۶۱۵ میلیارد ریال تخلفات به تعزیرات
احمدی بیان کرد: برابر جمع بندی گزارش عملکرد بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور طبق شیوه‌نامه بازرسی ها در مدت یاد شده بیش از ۱۰۰ هزار و ۸۷۵ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف اقتصادی انجام شد که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۱۲۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵ تریلیون و ۶۱۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۳۰ شد که همه این پرونده ها جهت رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی در پایان گفت: این بازرسی ها در سطح کشور در ارتباط با واحدهای تولیدی، توزیعی، عمده فروشی، خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی بر اساس سیاست ابلاغی این سازمان به صورت مستمر و یا به صورت نوبتی اقدام به بازرسی از واحدهای یادشده کرده اند.

کد خبر: ۵۳٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha