۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
 بی توجهی به سدسازی سبب هدررفت منافع آبی مازندران شده است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

بی توجهی به سدسازی سبب هدررفت منافع آبی مازندران شده است

ساری - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: بی توجهی به سدسازی سبب هدررفتن منابع آب های سطحی در استان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدابراهیم یخکشی عصر پنجشنبه در مراسم طرح آبرسانی به ساری و اجرای پروژه های صنعت آب و برق میزان سرمایه گذرای صرف شده برای آبرسانی و تصفیه خانه آب از سد شهید رجایی را بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه به ظرفیت هزار و ۵۰۰ متربرثانیه افتتاح و وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه در حاشیه مسیر سد تا انتقال آب به ساری سه نیروگاه برق آبی مقیاس کوچک نیز احداث شده است، گفت: با اجرای طرح آبرسانی کیفیت آب شرب ساری از ۵۵ به ۷۷ ارتقاء می یابد.

وی تصفیه خانه ساری را از پروژه های منحصربفرد در کشور یاد کرد و گفت: این تسفیه خانه نیز با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعبی احداث شد که آب شرب ۴۰۰ هزار نفر را تامین می کند.

یخکشی با بیان اینکه ۳۰ درصد منابع آب استان زیرزمینی وبقیه سطحی است از تهیه طرح جامع آب شرب در استان خبر داد و گفت: آب زیرزمینی استان از نظر کیفی شرایط مناسبی ندارد از اینرو با حمایت وزارت نیرو ریل گذاری مناسبی برای تامین آب شرب استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران یادآور شد: ۸۰ درصد روستاها و ۴۹ شهر استان در طرح جامع آب شرب لحاظ شدند و طبق برنامه باید برای جمعیت پنج میلیون نفری آب شرب تامین کنیم.

وی گفت: طرح جامع آب استان در قابل دو مجتمع آبرسانی شهری و روستایی اجرا می شود.

یخکشی به عقب ماندگی تاریخی استان در حوزه سدسازی اشاره کرد و گفت: بی توجهی به سدسازی سبب هدررفتن منابع آب های سطحی در استان شده است.

کد خبر: ۵٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha