۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
هیچ مدرکی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات وجود ندارد
طبق گزارش رسمی مقامات تامین امنیت انتخابات در امریکا؛

هیچ مدرکی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات وجود ندارد

دونالد ترامپ هنوز از پذیرش شکست سرباز می زند و تلاش می کند تا در قدرت بماند ولی اعضای برجسته حزب جمهوری خواه از او می خواهند که روند عادی انتقال قدرت به دولت جدید را شروع کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که کرونا در امریکا بیداد می کند و بحران اقتصادی باعث شده تا بزرگترین اقتصاد دنیا در رکود قرار بگیرد، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به دنبال شکایت از ایالتهایی است که به زعم او در شمارش آرا تقلب کرده اند.

عدم پذیرش شکست از طرف ترامپ در شرایطی مطرح می شود که روز گذشته رسما خبر از پیروزی بایدن در ایالت آریزونای امریکا و رسیدن شمار آرای الکترال او به ۲۹۰ منتشر شد و سی ان ان اعلام کرد دونالد ترامپ شکایت خود از ایالت آریزونا را پس گرفته است. این سومین بار طی ۷۰ سال اخیر است که یک کاندیدای دموکرات در ایالت آریزونا پیروز می شود. از طرف دیگر پیروزی جمهوری خواهان در سنا و شکست دونالد ترامپ هم مساله دیگری است که باعث نگرانی رییس جمهوری امریکا شده است. به زعم سی ان ان، شکست ترامپ نشان دهنده شکست سیاستهای ترامپ است نه شکست سیاستهای حزب جمهوری خواه در امریکا.

جمهوری خواهان به حمایت از ترامپ پایان دادند
از طرف دیگر شمار زیادی از سناتورهای جمهوری خواه در امریکا که شماری از آنها پیشتر از ترامپ حمایت کرده بودند و بر این باور بودند باید به ادعای تقلب او رسیدگی شود، رسما اعلام کردند ترامپ باید پیروزی بایدن را بپذیرد و دولت را به رییس جمهوری منتخب امریکا واگذار کند. سی ان بی سی در این زمینه نوشت: «جمهوری خواهان از حمایت از دونالد ترامپ دست برداشتند. آنها بر این باورند پافشاری روی مساله ای که نمی توان انتظار پیروزی در آن را داشت کاری نادرست است و به تدریج بحران های زیادی را برای کشور به همراه می آورد و امنیت داخلی را نیز به خطر می اندازد.»

اعضای برجسته حزب جمهوری خواه در سنا و مجلس نمایندگان تاکید کردند هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده در انتخابات وجود ندارد و عدم انتقال قدرت توسط ترامپ تنها به ناآرام شدن فضای سیاسی در کشور می انجامد. حتی خبرهایی در مورد تاکید سناتورهای جمهوری خواه برای تعیین زمان یک هفته ای برای شروع دولت گذار و ارایه اطلاعات و منابع مالی لازم برای شروع کار دولت بایدن به گوش رسید. آنها اعلام کردند در صورتیکه در این دوره یک هفته ای ترامپ اقدام به تفویض قدرت نکند، آنها از مراجع قانونی برای شروع این پروسه کمک می گیرند.

سناتور لیندسی گراهام که یکی از طرفداران دونالد ترامپ است رسما اعلام کرد: «باید ارایه اطلاعات محرمانه و مهم به بایدن و تیم او شروع شود و او هرچه سریعتر کار خود به عنوان رییس جمهور را شروع کند. این روندی است که در تمامی انتخابات های ریاست جمهوری طی می شود.»

هیچ مدرکی برای اثبات ادعای ترامپ وجود ندارد
بی بی سی در روز گذشته مقاله ای منتشر کرد و به نقل از مقامات تامین امنیت انتخابات در امریکا نوشت که این انتخابات قابل اعتمادترین انتخاباتی بود که در طول تاریخ امریکا برگزار شده است. کمیته  تامین امنیت انتخابات امریکا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: «هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد، هیچ یک از سیستم های انتخابات از دایره شمارش آرا حذف نشده است و هیچ یک از آرای مردم گم نشده است. ما هیچ تقلبی چه کوچک و چه بزرگ را شناسایی نکرده ایم و ادعای رییس جمهوری در این مورد کاملا نادرست است.» این بیانیه زمانی منتشر شد که دونالد ترامپ ادعا کرد ۲.۷ میلیون رای که به او تعلق داشته است توسط سیستم انتخابات در امریکا حذف شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «انتخابات سوم نوامبر یک انتخابات آزاد بود و هیچ تقلبی در آن انجام نشد. هم اکنون مقامات مسول برگزاری انتخابات در حوزه های انتخاباتی مختلف مشغول بازشماری و تایید نهایی آرا هستند و به زودی اطلاعیه های رسمی در این زمینه منتشر می شود.» از طرف دیگر گروهی شامل ۱۵۰ نفر از مقامات سابق فعال در حوزه امنیت ملی امریکا در نامه ای رسمی  هشدار دادند تاخیر در انتقال قدرت توسط دولت فعلی به دولت جدید می تواند خطرات زیادی برای امنیت ملی کشور ایجاد کند. آنها در این نامه از اداره خدمات عمومی  که یک آژانس دولتی است و وظیفه شروع پروسه انتقال  قدرت به دولت جدید را دارد خواستند تا جو بایدن را به عنوان رییس جمهوری منتخب مردم مورد تایید قرار دهندو پروسه انتقال قدرت را شروع کنند.

مقامات خواستار پایان یافتن این مناقشه هستند
کریستوفر کرب، رییس  آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری در امریکا  که بیانیه  مقامات رسمی تامین کننده امنیت انتخابات را نیز منتشر کرده بود، پیامی از یکی از کارشناسان ارشد حقوق در امریکا را منتشر کرد. او در این پیام اعلام کرده بود لطفا از بازنشر ادعاهای بی پایه و اساس و جنجال برانگیز در مورد ماشین های  رای گیری در امریکا بپرهیزید، حتی اگر این ادعاها توسط رییس جمهوری کشور منتشر شده باشد.»

چند ساعت قبل از اینکه این پیام توسط کرب منتشر شود، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در پیامی توییتری اعلام کرده بود نرم افزارهای رای گیری که در ۲۸ ایالت مورد استفاده قرار گرفته است میلیونها رای او را حذف کرده است ولی برای اثبات این ادعا هیچ مدرکی ارایه نداد. در نتیجه انتشار این پیام توسط کریستوفر کرب، رویترز از اخراج او توسط دونالد ترامپ خبر داد و گزارشهایی در مورد اخراج شمار دیگری از مقامات ارشد این آژانس توسط دولت ترامپ مطرح شد.

کد خبر: ۵۳٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha