۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مشکلات حقوقی تعاونی‌های مسکن مهر بندرعباس رفع شد
معاون عمرانی استاندار هرمزگان:

مشکلات حقوقی تعاونی‌های مسکن مهر بندرعباس رفع شد

بندرعباس- مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: مشکلات حقوقی تعاونی‌های مسکن مهر بندرعباس با همکاری دستگاه قضایی در حال پیگیری برای رفع کامل است.

رضا مدرس در گفتگو با خبرنگار بازار، در تشریح آخرین وضعت مسکن مهر در هرمزگان بیان داشت: در سال ۹۶ رسیدگی به مطالبات به حق برخی از هم استانی‌های عزیز در خصوص تعیین و تکلیف تعاونی مسکن مهر را در دستور کار قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات پرونده‌های مسکن مهر بندرعباس ابتدا برآوردی از آخرین وضعیت تعاونی‌های مشکل‌دار در این حوزه انجام شد که در نهایت مشخص شد بخشی از آن‌ها در سیستم قضایی پرونده داشتند که موضوع یک سری از آنها شکایت از اعضاء هیئت مدیره بود و بخشی دیگر نیز در موارد مختلف اطاله دادرسی شده بود، دو سال پیش تمام تعاونی های مسکن مهر مشکل دار دسته بندی شدند.

مدرس تصریح کرد: ۱۸ تعاونی در آن زمان در سیستم قضایی دارای پرونده های متعددی بودند،  که هر کدام از آنها بالای ۲۰۰ عضو داشتند، یک از سری پرونده‌ها به دلایل مختلفی اطاله دادرسی شده بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در گام اول برای رفع مشکل این تعاونی ها که اکثرا مربوط به بندرعباس بودند توافقی با سیستم قضایی استان انجام شد و پیگیری وضعیت آنها در دستور کار فرماندار بندرعباس قرار گرفت ولذا این پیگیری‌ها منجر به بسته شدند بسیاری از پرونده‌های مسکن مهر در سیستم قضایی  شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش عمده ای از مشکلات تعاونی ها حل و فصل شد و ۹ تعاونی که فاقد هیئت مدیره یا مجمع آنها تشکیل نشده بود باقی ماند. همچنین از ظرفیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی استان بهره گرفته شد.

مدرس ادامه داد: این ادارات در برگزاری مجمع فوق العاده و آنالیز ساختار هر تعاونی اقدامات موثری انجام دادند و در نهایت مشخص شد دو تعاونی بیشتر از حد مجاز تقریبا دو برابر ظرفیت موجود عضو پذیرفته بودند و یکی از این تعاونی‌ها هم با مجوز ساخت ۲۱۰ واحد ۳۴۰ عضو و تعاونی دیگر با مجوز ساخت ۳۲۰ واحد ۵۵۰ عضو ثبت نام کرده‌اند، لذا مشکل عدم وجود هیئت مدیره و تشکیل مجمع آن‌ها به دلیل تفاوت میان اعضا و واحدها نیز وجود داشت.

مدرس تصریح کرد: این دو تعاونی مهمترین پرونده های حقوقی برای پیگیری توسط این معاونت شد، تقریبا ۲۰ جلسه برای حل و فصل مشکلات این تعاونی‌ها با پیگیری بنده انجام گرفت و این جدا از جلسات پیگیری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا راه و شهرسازی استان بوده است.

وی تاکید کرد: طی جلسات متعدد مجمع و هیئت مدیره این تعاونی ها در چارچوب ساختارهای حقوقی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی افراد نیز بودند که در مالکیت با یک معارض دیگر مشکل داشتند که برای حل این مشکل پیگیری‌های متعددی صورت گرفت، حتی موضوع در سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه مطرح و وی قول مساعدت داد و بر اساس آن یک گردش کاری تشکیل و ۴۷۷ عنوان پذیرفته شد و با حمایت استاندار و رئیس کل دادگستری، با وضع موجود افزایش تسهیلات آن‌ها انجام و خیلی از مشکلات این واحدها رفع شد.

وی با ابراز خرسندی از حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر، افزود: برای مثال پروژه ۲۲۰ واحدی چهار راه فلسطین آماده افتتاح است، این پروژه هم مشکلات بسیاری داشت که فکر می‌شد سرانجامی نخواهد داشت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته امروز به پایان رسید و اعضاء آن می توانند به حق خود برسند.

کد خبر: ۵۳٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha