۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
افزایش هزار کیلومتری طول بزرگراه‌های کشور
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش هزار کیلومتری طول بزرگراه‌های کشور

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت دوازدهم هزار کیلومتر دیگر به طول بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود و از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح‌های ساخت مسکن در کشور گفت: ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن هستند که همه آنها در حال حاضر از نظر برنامه‌ریزی، تعیین تکلیف شده‌اند، ۱۳۵ هزار نفر هم زمین‌های خود را تحویل گرفته اند و یا در مرحله تحویل‌اند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های کارگزارِ تعیین شده، طرح‌ها مدیریت شوند تا افراد بتوانند خانه‌های خود را بسازند.

اسلامی گفت: نام‌نویسی دوباره از افراد متقاضی واجد شرایط را در شهرستان‌هایی که تا کنون برای طرح‌هایشان زمین تهیه نشده است، خواهیم داشت و برای روزهای مشخصی در این زمینه اطلاعیه داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی به اتصال ۲۶۵ هزار نفر از طریق مجتمع‌سازی به طرح اشاره کرد و گفت: این افراد باید نسبت به افتتاح حساب و واریز مبلغ اولیه اقدام می‌کردند که تا کنون ۱۰۰ هزار نفر حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال پول به حساب ریخته اند تا به طرح معرفی شوند.

وی با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به تکمیل فرایند نام‌نویسی از سوی متقاضیان واجد شرایط به منظور پیش رفتن طرح بر اساس زمان‌بندی مورد نظر بیان کرد: کار برای ۳۷ هزار نفر در قالب طرح‌های مشارکتی آغاز شده و از نظر پیشرفت کار در مرحله‌های گوناگون است.

اسلامی تصریح کرد: برخی استان‌ها در طرح‌هایی که به صورت مجتمع ساخته می‌شود، پیشتار بودند که متقاضیان طرح‌ها ماه گذشته به صورت وبیناری در آیینی با حضور رئیس جمهوری خانه‌های خود را تحویل گرفتند و بقیه هم در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: همه تلاش بر این است که خط تولیدی به مثابه یک نهضت پایدار برقرار شود تا جریان ثابت تولید مسکن در کشور را شاهد باشیم و افراد واجد شرایط، از مسکن مورد نیاز برخوردار شوند.

چهار استان جدید به شبکه ریلی متصل می‌شوند
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بحث راه‌آهن اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم ۵۰ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: افراد فنی و فعال در چنین شرایط بودجه‌ای و تحریمی حاکم بر کشور، عظمت کار را متوجه می‌شوند که با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و امید می‌رود این مسیر همچنان ادامه یابد و نهضت توسعه زیرساخت‌های ریلی با قدرت دنبال شود.

اسلامی یادآور شد: پنج استان جدید به شبکه متصل شده است و چهار استان دیگر شامل اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان هم امسال و سال آینده به خطوط ریلی کشور متصل می‌شوند.

افزایش هزار کیلومتری طول بزرگراه‌های کشور تا پایان دولت‌
وزیر راه و شهرسازی همچنین در زمینه راه‌سازی تشریح کرد: یک هزار کیلومتر دیگر تا پایان دولت دوازدهم به طول بزرگراه‌های کشور اضافه می شود و از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی بیان کرد: برنامه گسترده‌ای در وزارت راه و شهرسازی با اراده و تاکید دولت در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش ظرفیت جاده‌ها در دست اجرا است، دولت یازدهم و دوازدهم ۵۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور را از ۱۶ هزار کیلومتر کنونی افزایش داده است و این نهضت تا پایان دولت ادامه دارد.

کد خبر: ۵۳٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha