۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
اجرای طرح کاداستر در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد:

اجرای طرح کاداستر در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از هدفگذاری اجرای طرح کاداستر در ۲۰۰هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اسفندیار خزایی ظهر پنجشنبه در کارگروه اعتبارات صندوق توسعه ملی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص و موقعیت اقلیمی و آب و هوایی استان همدان علاوه بر نگاه استانی، نگاه ملی نیز به اقدامات منابع طبیعی در حوزه کاداستر اراضی ملی وجود دارد.

خزایی افزود: بیش از ۹۵ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان دارای سند مالکیت است و دریافت سند تک برگی (کاداستر) برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان در سال‌جاری هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۷۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان سند تک برگی اخذ شده که اسناد صادره در ۸ ماه سال جاری ۶۸ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اجرای طرح «۹ در ۹۹» که به عنوان نقشه راه سال جاری منابع طبیعی ترسیم شده است، عنوان کرد: از آنجا که طرح کاداستر در پیشگیری از تعرضات و تخلفات به عرصه‌های ملی و رفع مشکلات ثبتی و حقوقی نقش مؤثری دارد، عزم جدی منابع طبیعی با مشارکت و تعامل ثبت اسناد بر اجرای کامل این طرح در استان است چراکه با توجه به ارزش افزوده بالای زمین در همدان اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

خزایی تاکید کرد: تأثیر گذار ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر است که با تعامل صورت گرفته با ثبت اسناد و املاک استان روند اخذ سند اراضی ملی با جدیت و سرعت در حال انجام است.

اصلاح نقشه‌های سنواتی و تبدیل اسناد دفترچه‌های به اسناد تک برگی به عنوان یک از اولویت‌های کاری در دستور کار قرار گرفته است

وی افزود: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۹۴، اصلاح نقشه‌های سنواتی و تبدیل اسناد دفترچه‌های به اسناد تک برگی به عنوان یک از اولویت‌های کاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ۹ گانه محورهای اجرایی سال ۱۳۹۹ است و این امر مهم در سال جهش تولید به صورت ویژه در حال انجام بوده و تا پایان سال مالی مساحت ۲۰۰ هزار هکتاری هدف گذاری  شده، محقق خواهد شد.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: تأیید تمامی نقشه‌های موزاییکی در کمیته فنی ممیزی اراضی برای نقشه‌برداری شمیم و دریافت سند تک برگی اراضی ملی در حال انجام است.

مید ملکی افزود: تهیه سند تک برگی اراضی ملی استان همدان در راستای سیاست‌های کلان نظام، اهداف کلی سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان با هدف تبدیل و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی ملی، جلوگیری و پیشگیری از زمین خواری، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و دولتی و پاسخگویی دقیق و به موقع به استعلامات صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی می‌تواند در افزایش ضریب محافظت از منابع ملی تأثیرگذار است.

ملکی با تاکید بر ضرورت اجرای سریع طرح کاداستر اراضی، گفت: با تعیین تکلیف و انجام کاداستر، حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات مردم مشخص و جلو بسیاری از تخریب و تصرفات منابع طبیعی نیز گرفته می‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha