۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
تولید محصولات کشاورزی امروز به ۱۲۶ میلیون تن رسیده است
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

تولید محصولات کشاورزی امروز به ۱۲۶ میلیون تن رسیده است

زنجان-معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: قبل از تولید محصولات کشاورزی تنها ۳۶ میلیون تن بود ولی امروز به ۱۲۶ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طهماسبی ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان، با بیان اینکه کشاورزان نمونه باید سردمدار ایجاد زنجیره‌های تولید و فرآوری باشند، گفت: این کشاورزان باید کشاورزان دیگر را در بحث تولید محصولات با کیفیت آموزش بدهند.

وی بابیان اینکه  از ۱۶۶ کشاورز نمونه ملی در سال جاری، ۱۰ نفر از استان زنجان بودند ، اظهار کرد: این نشان می‌دهد این استان ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، گفت:  وارد شدن خسارت به کشاورزان در اثر بلایای طبیعی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است. 

طهماسبی ابراز کرد: محصولاتی مثل گردو و انگور با بهره گیری از رقم‌های اصلاح شده که دیر برگ‌ده هستند باید نسبت به جلوگیری از سرما زدگی آنها برنامه ریزی کرد و استفاده از ماشین آلات ضد سرمازدگی مهم است و برای تامین این نوع ماشین آلات، تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد:  اگر زنجیره‌های تولید و فرآوری در محصولات مختلف ایجاد شود درآمد حاصل شده به جیب کشاورزان می‌رود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ، بابیان اینکه وضعیت کشاورزی بعد از انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در بخش کشاورزی در سطح کشور ایجاد شده است.

طهماسبی با بیان اینکه  قبل از تولید محصولات کشاورزی تنها ۳۶ میلیون تن بود ولی امروز به ۱۲۶ میلیون تن رسیده است، افزود: قبل از انقلاب تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای سه میلیون و ۴۰۰ تن بود و امروز تولید در این بخش به ۲۳ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب میزان تولید آبزیان در کشور ۳۲ هزار تن بود، افزود: امروز میزان تولید در این بخش بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول زیتون در کشور قبل از انقلاب تنها ۵ هزار ۳۰۰ هکتار بود و این میزان در حال حاضر به ۵ بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.


 

کد خبر: ۵٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha