۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
فعالان بازار بیت کوین به هوش باشند؛ کلاهبرداران رمزارزها ۱.۸ میلیارد دلار سرقت کردند
طی ۱۰ ماه نخست امسال روی داد

فعالان بازار بیت کوین به هوش باشند؛ کلاهبرداران رمزارزها ۱.۸ میلیارد دلار سرقت کردند

گزارش‌ها نشان می دهد که سال ۲۰۲۰ می تواند دومین سال با بالاترین میزان در زیان های مرتبط با جرایم رمز ارزها باشد.

بازار؛ گروه بورس: سایت «فاینانس مگنتس»  در گزارشی به میزان کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها پرداخته است که درا دامه از نظرتان می گذرد: خسارات ناشی از سرقت رمزارزها، هک و کلاهبرداری ۱.۸ میلیارد دلار در ده ماه اول سال ۲۰۲۰ بوده است در حالی  که با افزایش چشمگیر  پلتفرم دیفای  DeFi،  به یک هدف آسیب پذیر و پردرآمد برای هکرهای رمزپایه تبدیل شد.

معیارهای منتشر شده توسط شرکت حوزه جنایی بلاک چین سایفر تریس (CipherTrace ) حاکی از آن است که سال ۲۰۲۰ می تواند دومین  سال  در  میزان خسارات مرتبط با جرایم رمزارزها ثبت شود. در سال ۲۰۱۹، درآمد جرایم رمزنگاری شده به ۴.۵۲ میلیارد دلار افزایش یافت که ۱۶۰ درصد بیشتر از ۱.۷۴ میلیارد دلار سال ۲۰۱۸ بوده است. در حالی که حجم دیفای در سال ۲۰۱۹ تقریبا ناچیز بود، از طرفی بازار مالی غیرمتمرکز امسال با  ارزش  قفل شده دارایی های رمزنگاری شده   تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ به ۱۴.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

تاکنون، هک های دیفای   ۹۸میلیون دلار یا تقریباً ۲۱ درصد از کل سرقت رمزنگاری در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده اند. وجوه حاصل از هک صرافی  کوکوین، که بالغ بر ۲۸۱ میلیون دلار بود، از طریق یکی از بزرگترین مراکز صرافی  غیرمتمرکز جهان – یونی سواپ پولشویی شد.

همچنین در این گزارش آمده است، ارزش دلار قفل شده در دیفای در سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است، بنابراین خطرات جدید بالقوه پولشویی ایجاد میشود، زیرا پروتکل های دیفای هک شده بیشترین سرقت های رمزنگاری را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می دهند و مبادلات غیرمتمرکز نیز گزینه انتخابی هک کوکوین در سال ۲۰۲۰ است.

زیان کاربران و سرمایه گذاران رمزارزها نیز به دلیل فراوانی معاملات مرزی افزایش یافته است که ۷۴ درصد از بیت کوین های معامله شده در معاملات بر بستر اینترنت (که از نوع  e۲e ((exchange-to-exchange) و نوعی b۲b است) تشکیل می دهد. یک تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که از این رقم، کاربران خودپردازهای بیت کوین در ایالات متحده ۸۸ درصد از وجوه معامله شده خود را ازطریق  مبادلات خارج از مرز و پر خطر ارسال می کنند.

طبق گزارش سایفرتریس، اکثر وجوه مربوط به کلاهبرداری مربوط به  پیشنهادی برای کمک به جبران ضرر و زیان این افراد از طریق  طرح های Ponzi )طرح پونزی روش کلاهبرداری‌ است که  در آن به سرمایه‌گذاران قول بازگشت سرمایه و سود را با کمترین ریسک داده میشود) بوده است. اگرچه هر دو دسته کلاهبرداری، اکثریت وجوه کلاهبرداران رمزارزها  را تشکلیل داده، اما  به غیر از این موارد، آنها همچنین از طریق باج خواهی با تهدید به فاش کردن یا انتشار اطلاعاتی در مورد یک شخص یا افراد   اقدام می کنند  در عین حال از میکسر های  جعلی (میکسر اساسا ابزاری است که تراکنش های ارز دیجیتال را ناشناس تر و ردیابی آن را دشوارتر می‌کند) رمزارزها، فیشینگ و فروش جعلی توکن استفاده کردند.

آخرین تغییر در رابطه در بحران همه گیری ویروس کرونا رخ داده است. به طوریکه کلاهبرداران از افزایش  کلاهبرداری مربوط به شیوع ویروس کرونا استفاده کرده اند و با معرفی خود به عنوان عضوی از سازمانهای معروف و خیریه، قربانیان را برای ارسال بیت کوین فریب می دهند.

جدیدترین گزارش سایفرتریس در راستای تحقیقات قبلی این شرکت منتشر شده است که نشان می دهد بانک های بزرگ ایالات متحده هر ساله ناآگاهانه حدود ۲ میلیارد دلار معاملات رمزنگاری را پردازش می کنند درحالی که شناسایی نمی شوند. این شرکت ادعا می کند که این وجوه از مشاغل خدمات پولی ناشی می شود که با ارزهای رمزپایه مانند صرافی ها و خدمات کارگزاری سروکار دارند.

کد خبر: ۵۳٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha