۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
 ۲۹۸ شرکت در ۱۱ روز ابتدایی آبان به بازارگردانی اقدام کردند
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار:

۲۹۸ شرکت در ۱۱ روز ابتدایی آبان به بازارگردانی اقدام کردند

خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در شهریور حدود ۱۶ هزار میلیارد، مهر ۹ هزار میلیارد و از ابتدای آبان تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد خرید حقوقی نسبت به فروش بوده است و حقوقی ها در این مدت کمتر از ۲۰ درصد به خرید و فروش اقدام کردند و اکثر خرید و فروش ها توسط حقیقی ها انجام شد.

به گزارش بازار، محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه به اندازه ای بزرگ شده است که باید در همه تصمیماتی که در اقتصاد و از جمله قیمتگذاری ها گرفته می شود، منافع ۵۰ میلیون سهامدار از جمله سهامداران سهام عدالت، دیده شود.

او تاکید کرد: باید در همه شئونات نظام تصمیم گیری اقتصادی ما، بازار سرمایه دیده شود و همه تلاش سازمان بورس هم در این راستا بود.

خدابخش افزود: از نظر سود و زیان شرکت های موجود در بازار سرمایه در ۶ ماهه امسال نسبت به کل پارسال، حدود ۹۰ درصد پوشش داده شده است.

وی درباره تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس هم گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیر این موضوع است و تا حد امکان از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده می کند اما آن کسی که این پول را می خواهد بدهد باید پیگیری و اقدام کند.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مقرر شده است بخش نخست این تخصیص به زودی واریز شود که حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

خدابخش درباره اوراق تبعی هم گفت: این اوراق برای حدود ۳۰ نماد بورسی، عملیاتی شده است و باید در زمینه خرید این اوراق، فرهنگسازی شود.

وی با بیان اینکه ۲۹۸ شرکت در ۱۱ روز ابتدایی آبان به بازارگردانی اقدام کردند، افزود: برای حدود ۶۷ شرکت که در زمینه بازارگردانی اقدامی نکردند پرونده انضباطی تشکیل شده است که از این تعداد ۴۷ شرکت حاضر شدند بازارگردان های قوی تری را تعریف کنند.

خدابخش با اشاره به اینکه حقیقی و حقوقی کردن بازار سرمایه به نفع سهامداران نیست، اضافه کرد: در شهریور حدود ۱۶ هزار میلیارد، مهر ۹ هزار میلیارد و از ابتدای آبان تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد خرید حقوقی نسبت به فروش بوده است و حقوقی ها در این مدت کمتر از ۲۰ درصد به خرید و فروش اقدام کردند و اکثر خرید و فروش ها توسط حقیقی ها انجام شد.

کد خبر: ۵۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha