۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
مشکل عدم شفافیت در بازار بورس باید برطرف شود
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکل عدم شفافیت در بازار بورس باید برطرف شود

اردبیل- موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل عدم شفافیت در بازار بورس آسیبی جدی به این حوزه وارد کرده و باید موانع پیش‌ رو در این زمینه برطرف شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در ماه‌های اخیر با یک نابسامانی در بازار بورس، طلا و همچنین خودرو روبه‌رو بودیم که نشان می‌دهد دولت نتوانسته سرمایه‌های مردم را به سمت تولید و بازار تقویتی در حوزه اقتصادی سوق دهد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که برنامه جامع برای هدایت سرمایه‌های مردم به شرایط اطمینان‌بخشی حاصل نشود، همچنان نگرانی‌ها از تلاطم بازار در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌های عموم مردم را به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ‌با شرایط موجودی که در بازار سرمایه به وجود آمده، بخشی از سهامداران از ادامه فعالیت در این حوزه قطع امید کردند که این امر منجر خواهد شد تا افراد ناامید از بازار سهام در سبد سرمایه‌گذاری خود تجدید نظر کنند.

روند افزایشی و گاه کاهشی در قیمت دلار، سکه و مسکن وضعیت متفاوتی را برای صاحبان سرمایه رقم زده است
موسوی افزود: ما شرایط متفاوتی را در حوزه اقتصادی کشور تجربه می‌کنیم که روند افزایشی و گاه کاهشی در قیمت دلار، سکه و مسکن وضعیت متفاوتی را برای صاحبان سرمایه رقم زده که بهتر است با شفافیت در همه این حوزه‌ها سرمایه‌های مردم مورد صیانت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با برگزاری انتخابات در آمریکا و پیروزی بایدن هر چند تلاطم بازار یک امر طبیعی است اما به مرور تثبیت بازار را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد ضرورت جلب اعتماد مردم برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است که می‌تواند به توانمندی کشور در بخش‌های ارزآوری کمک کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنان امیدواریم مردم در ورود به بازار سرمایه از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده و به نوعی به دیدگاه‌های کارشناسی و علمی توجه کنند تا یک شرایط نامناسبی را در روند سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف شاهد نباشیم.

دولت باید به افزایش اعتماد و جلب نظر مردم در تقویت بازار سرمایه کمک کند
موسوی ادامه داد: دولت نیز باید به افزایش اعتماد و جلب نظر مردم در تقویت بازار سرمایه کمک کند که مجلس و دولت در این زمینه طرح‌های خوبی را عملیاتی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برای افزایش توان اقتصادی کشور ضرورت دارد حوزه‌های مختلف اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و قطعا در کنار این بخش‌ها آنچه که مهم به نظر می‌رسد سوق دادن سرمایه‌های مردم به سمت یک بازار اطمینان‌بخشی است تا مشکلات و نارسایی‌ها رفع شود.

موسوی با انتقاد از رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولتی در ترغیب و تشویق چند ماه گذشته مردم برای حضور در بورس اظهار کرد: این ترغیب و تشویق و همچنین رفتارهای هیجانی زمینه نابسامانی را در این حوزه فراهم کرد ولی سرمایه‌گذاران واقعی در این حوزه می‌توانند از فعالیت در این بخش سود و ثمره لازم را ببرند.

کد خبر: ۵۳٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha