۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
افتتاح پروژه طراحی و ساخت مخزن چهارم ذخیره نفتا
با حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری

افتتاح پروژه طراحی و ساخت مخزن چهارم ذخیره نفتا

با حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری، امروز پنجشنبه طراحی و ساخت «مخزن چهارم ذخیره نفتا و نصب سیستم کنترل و تعویض سیل‌های مخازن» موجود در مجتمع پتروشیمی تبریز افتتاح شد.

به گزارش بازار، عملیات اجرایی طرح «مخزن چهارم ذخیره نفتا و نصب سیستم کنترل و تعویض سیل‌های مخازن» از فروردین سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در مدت زمان ۲۳ ماه تکمیل شد. گفتنی است برای اجرای این طرح  ۱۸۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

مخزن چهارم ذخیره نفتا با ظرفیت ۱۶ هزار مترمکعب، قطر ۴۰ متر، ارتفاع مخزن ۱۵ متر، وزن ۵۰۰ تن می باشد که کاربرد آن افزایش ظرفیت ذخیره سازی خوراک نفتا برای پتروشیمی هاست.

ایران بدلیل بهره مندی از منابع و ذخایر عظیم گاز مزیت بزرگی برای تولید پلی الفین‌ها منجمله پلی اتیلن دارد. در دهه های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ شمسی توسعه قابل توجهی در صنعت پتروشیمی رخ داد که طی آن مجتمع‌های پتروشیمی متعددی به بهره برداری رسیدند.

طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

امروز همچنین طرح اتصال پتروشیمی تبریز به خط اتیلن غرب در میاندوآب به طول ۱۶۵ کیلومتر با ۸۶ میلیارد ریال هزینه امروز پنجشنبه با حضور رییس دفتر رییس جمهوری افتتاح شد.

کد خبر: ۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha