۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
رتبه اول قصرشیرین در تولید ماهیان گرمابی کشور/ تولید ۴۲۰۰ تن ماهی
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خبر داد:

رتبه اول قصرشیرین در تولید ماهیان گرمابی کشور/ تولید ۴۲۰۰ تن ماهی

کرمانشاه - مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرستان مرزی قصرشرین با داشتن مجتمع پرورش ماهی شیلات شهدا، رتبه اول پرورش ماهیان گرمابی در کشور را دارد، گفت: امسال چهار هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روبابط عمومی شیلات کرمانشاه، سید فرزاد افضلی افزود: هم اکنون ۶۴ مزرعه پرورش ماهی در مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین وجود دارد که  نقش مهمی در تولید آبزیان ایفا می کند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرستان مرزی قصرشرین با داشتن مجتمع پرورش ماهی شیلات شهدا، رتبه اول پرورش ماهیان گرمابی در کشور را دارد، گفت: امسال چهار هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی اظهار داشت: امید است با حمایت استاندار کرمانشاه و بهره برداری از مرحله دوم شیلات شهدای قصرشیرین و با توجه به وجود مرزهای خسروی و پرویزخان برای صادرات آبزیان به عراق، شاهد اشتغال و رونق در بخش آبزی پروری باشیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف ماهی هم اکنون در استان کرمانشاه به ۹.۵ کیلوگرم در سال رسیده که این رشد به دلیل فعالیت های ترویجی و افزایش پرورش آبزیان در استان است.

افضلی عنوان داشت: یکی از موارد مهم ترقی در کشورهای توسعه یافته افزایش صادرات آبزیان و توجه به آبزی پروری است از این رو در تفاهم نامه ای که بین شیلات با مرکز فنی و حرفه ای استان کرمانشاه منعقد شده با فعالیت های پرورشی و ترویجی شاهد توسعه شیلات در استان باشیم.

کد خبر: ۵٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha