۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
 عدم عرضه سهام به بورس ربطی به مجلس نداشت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عدم عرضه سهام به بورس ربطی به مجلس نداشت

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عدم عرضه سهام‌ها به بورس هیچ ربطی به مجلس نداشت بلکه ناشی از عملکرد ضعیف دولت در حوزه بانک، بورس و گمرک طی ماه‌های اخیر بود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: در ماه های گذشته یک فرصت بی نظیری در اختیار بازار سرمایه قرار گرفت تا سهم خود را در تأمین مالی شرکت ها افزایش دهد اما متأسفانه به دلایل مختلف این فرصت تقریباً از دست رفت.

وی متذکرشد: با همه بی تدبیری ها اما باز هم مردم به سازمان ها و دستگاه های دولتی اعتماد می کنند و بورس به رونق قبلی خودش بازخواهد گشت.

این نماینده مجلس گفت: ما از همان زمان شروع به کار مجلس (۱۰ خردادماه) اولین سوال را از وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه پرسیدیم چراکه یکی از نگرانی های ما وضعیت بورس بود و این نگرانی را هم را با ابزار قانونی مجلس یعنی تذکر، نطق و سوال اعلام کردیم.

جالب است آن زمان عده ای مجلس را متهم می کردند که نمی خواهد مردم از این فضای بازار سرمایه استفاده کنند و حتی یکی از مقامات عالی اجرایی کشور هم گفته بود عده ای از رونق بازار بورس عصبانی اند.

زنگنه در ادامه به دلایل افت بورس اشاره و اظهار کرد: طبق گزارش کمیسیون اقتصادی، علت نخست، عدم توازن عرضه و تقاضا بود که منجر به افزایش قیمت سهم ها شد، علت دوم عمل نکردن به قانون «بازار اوراق بهاردار» و علت سوم هم عملکرد حقوقی ها بود.

وی تأکید کرد: مجلس از همان خردادماه مسائل بورس را در جلسات متعدد مطرح کرد اما عدم عرضه سهام ها به بورس هیچ ربطی به مجلس نداشت بلکه ناشی از عملکرد ضعیف دولت در حوزه بانک، بورس و گمرک طی ماه های اخیر بود.

مجلس حتی لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی شرکت ها را هم به سرعت پیگیری کرد، اما هیچ یک از مفاد آن انجام نشد چون ما دولت قدرتمندی نداریم که بتواند بر شرکت های زیرمجموعه خودش اعم از بانک ها، پتروشیمی و فولاد در بورس نظارت کند.

نماینده مجلس ریشه این مشکلات را در نوع مدیریت بازار سرمایه و بازار پولی و مالی دانست و گفت: نمونه این مدیریت، قرمز شدن وضعیت بازار سرمایه با کاهش نرخ دلار در همین روزهای اخیر بود و سوال ما هم این است که چرا مسئولان ارشد، اقتصادِ به شدت حساس کشور را به انتخابات آمریکا گره می زنند!؟

کد خبر: ۵۳٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha