۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
قاچاق دام زنده توجیهی برای گرانی گوشت
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد

قاچاق دام زنده توجیهی برای گرانی گوشت

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیشترین آمار کشفیات قاچاق دام زنده در سال ۶۰ هزار راس است و ۱۲ برابر شدن کشفیات قاچاق دام زنده را نمی‌پذیریم.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا افزود: میزان قاچاق دام زنده در مقایسه با جمعیت دام کشور قابل توجه نیست و در افزایش قیمت گوشت بی تاثیر است.

وی گفت: اگر قاچاق دام را برجسته کنیم که مقدار آن بسیار زیاد است این مسئله با آمار و ارقام دیگر همخوانی ندارد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه واردات گوشت کمتر از یک دهم سال گذشته است افزود: از ۷۰ میلیون راس دام زنده حدود ۱۷ میلیون راس دام سبک و سنگین کشتار شده است و اگر حتی ۳۰۰ هزار راس دام نیز قاچاق شده باشد تاثیر چندانی روی بازار ندارد.

وی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه اجرایی ندارد و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مانند صدا وسیما در ۳ سال گذشته در جلسات ستاد شرکت نکرده اند از اجرا نشدن ابلاغیه‌های این ستاد به وسیله وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

وی گفت: برای شفاف کردن همه فرایندها از جمله حمل و نقل دام نیازمند پلاک کوبی دام‌ها هستیم، اما اکنون از ۷۰ میلیون دام کشور ۱۲ میلیون دام، پلاک دار شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به روز شده است و قابلیت بازدارندگی دارند و هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول ایجاد شده است، اما زمانی که فقط ۱۲ میلیون از دام‌های کشور پلاک کوبی شده اند و سامانه بازارگاه، کامل راه اندازی نشده است مشکلات باقی است.

وی گفت: حمل و نقل دام زنده بین استان‌ها با مجوز سازمان دامپزشکی و پلاک کوبی انجام می‌شود و باید خوراک و نهاده‌های یارانه‌ای به دام‌هایی که شناسنامه دار شده باشند داده شود.

کد خبر: ۵۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha