۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۰ با عملکرد های منحصر معرفی شدند
معرفی لپ تاپ های برتر دنیا

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۰ با عملکرد های منحصر معرفی شدند

انتخاب یک وسیله الکترونیکی بخصوص لپ تاپ ها در وسعت بازار امروزی بسیار سخت و گاهی اوقات سردرگم کننده خواهد بود؛ سال ۲۰۲۰ مملو از مدل های جدید لپ تاپ با ویژگی های منحصر به فرد بود و کاربران با مجموعه ای بی نقص و کامل از لپ تاپ ها روبرو شدند.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: اگر چه ۲۰۲۰ یکی از چالش بر انگیز ترین و  پرمخاطره ترین سالها در چندین دهه اخیر بودو با شیوع اپیدمی ویروس کرونا  تقریبا چرخ بیش از ۵۰ درصد از کسب وکارها از رونق  افتاد، اما بازهم بسیاری از غول های بزرگ فناوری اطلاعات توانستند طرح ها وبرنامه های خود را به مرحله اجرا برسانند و مجموعه ای از جدید ترین محصولاتشان را روانه بازار نمایند؛ صنعت لپ تاپ و گوشی های هوشمند یکی از پرکار ترین صنایع امسال بودند و ویروس کرونا هم نتوانست این پویایی را از پای در بیاورد.

به گزارش بازار به نقل از سایت «  the verge »، لیست معرفی شده مجموعه ای از لپ تاپ های کوچک، مک بوک، نوت بوک های تجاری، لپ تاپ های ویژه ی گیم و لپ تاپ های مخصوص نوجوانان و کودکان را دربر گرفته است که در ادامه این مطلب  از نظر شما خواهد گذشت.

Dell XPS ۱۳
اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای خرید هستید، Dell XPS ۱۳ بهترین و مناسب ترین گزینه خواهد بود. این مدل دارای ساختاری محکم، پردازنده های اینتل Core i۷ ۵۵۰۰U و پردازنده گرافیکی  قدرتمند اینتل HD Graphics ۵۵۰۰U  است. حافظه رم این محصول ۸ گیگا بایت است و با حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگا بایتی تکمیل می شود. صفحه نمایش  ۱۳ اینچی  همان چیزی است که احتمالاً در نگاه اول  متوجه خواهید شد چراکه نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۵ درصد و حاشیه پایین آن فقط ۴.۶ میلی متر است. این محصول با  نمایشگر ۱۹۲۰ x ۱۲۰۰ پیکسل یا  ۴K کانفیگمی شود و رزولوشن این مدل  WQ×GA+ - ۳۲۰۰×۱۸۰۰  بوده  وتا ۵۰۰  نیت روشنایی (مقدار زیادی برای کار در یک اتاق روشن یا حتی در فضای باز) و رنگ های دقیق تر و واضح تری را ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این محصول عمر طولانی باتری است؛ باتری استفاده شده لیتیوم یونی است که قادر است با ظرفیت ۵۶ وات در ساعت کار کند، و بعد از  ۸ ساعت استفاده مداوم نیازمند شارژ دوباره خواهد شد. پردازنده Ice Lake از گرافیک یکپارچه جدید Iris Plus اینتل بهره می برد که عملکرد استثنایی را برای یک پردازنده گرافیکی یکپارچه ارائه می دهد و برای اجرای بازی های سبک   مانند Overwatch و Rocket League مشکلی نخواهید داشت.

HP Envy x۳۶۰
برای تهیه لپ تاپی با ظاهر و کیفیت عالی نیازی به صرف هزینه زیادی نیست  . HP Envy x۳۶۰  به لطف ساخت محکم و جمع و جور، طراحی شیک قابل تبدیل و عملکرد عالی، بهترین لپ تاپ ارزان قیمت است که می توانید خریداری کنید. HP Envy x۳۶۰ ۲۰۲۰ با طراحی نمایشگر ۱۳ اینچی یک لپ تاپ دو کاره ی باریک است که در حالت تبلت بسیار راحت تر عمل می کند و  دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای صفحه کلید نسبت به نمایشگر لمسی بوده  وبا  شبکه‌های بی سیم  ۴G LTE سازگاری کامل  دارد.

دلیل های بیشتری برای در نظر داشتن این لپ تاپ به عنوان یک گزینه ی هوشمندانه وجود دارد؛ به طور مثال  اگر شما به قطعات داخلی جدید AMD علاقه مندید این یک انتخاب بسیار عالی است.   اچ پی  بسیار زیبا کیفیت و ساخت عالی ای دارد  و تا ۹ ساعت پخش ویدیو را جوابگوست. صفحه نمایش لمسی این مدل ۱۳ اینچی است و قلم اکتیو همراه را پشتیبانی می کند؛ حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگا بایت وحافظه RAM  ۸ گیگابایتی  و از نوع  DDR۴ بوده  و مجهز به پردازنده چهار هسته ای AMD RYZEN ۳ است. همچنین این محصول پر طرفدار مجهز به نسل دهم تراشه‌های شرکت اینتل بوده واز امکانات منحصر به فردی همانند دوربین مادون قرمز، حسگر اثرانگشت و میان بر از کارانداختن وبکم و صدای میکروفون برخوردار است.

در بدنه اچ پی از آلومینیوم بهره گرفته شده است و همین امر قابلیت حمل آن را تسهیل بخشیده است، حاشیه های صفحه بسیار نازک هستند و تنها ۱۹ میلیمتر قطر دارند، لولای لپ تاپ نوت بوک اچ پی با کیفیتی بالا طراحی شده و باز و بسته کردن آن بسیار راحت است. لولای ضد زنگ از استیل ساخته شده است. تمامی این مکانیزم در فلز با کیفیت پوشیده شده تا گرد و غبار به داخل آن نفوذ نکند و چرخنده های داخلی در مقابل عوامل بیرونی محافظت شوند. HP Envy x۳۶۰ ۲۰۲۰ دارای دو درگاه USB ۳.۱ نوع A و شکاف میکرو اس دی  و یک پورت USB-C ۳.۱  است و دارای قابلیت اتصال به   Wifi ۸۰۲/۱۱ac  است.

MacBook Air 
MacBook Air بهترین گزینه برای اکثر افرادی است که اکوسیستم اپل را ترجیح می دهند؛ Air با پردازنده های نسل دهم اینتل (البته در مقایسه با XPS ۱۳ با قدرت کمتری)، صفحه نمایش درخشان Retina و حسگر اثر انگشت، مجیک کیبورد جدید، پردازنده دوبرابر  قدرتمند تر، کارت گرافیک پیشرفته تر  و گنجایش هارد دوبرابر  به بازار عرضه شد.

 بدنه زیبا و جذاب ساخته شده از آلیاژ آلومینیم ۱۰۰ درصد بازیافتی  سازگار با محیط زیست است؛ یک ظاهر ظریف با وزن کمتر از ۱.۳ کیلوگرم را دارد؛ صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی IPS با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ است و نسبت ابعاد صفحه نمایش نیز  ۱۶:۱۰ بوده و از فناوری True Tone استفاده می‌کند. مک بوک دارای ۸ گیگابایت رم  است و حافظه داخلی  از ۲۵۶ گیگابایت شروع شده و می‌تواند تا ۲ ترابایت افزایش پیدا کند. اپل همچنین از دو اندازه رم ۸ و ۱۶ گیگابایتی در این مک بوک  بهره برده که از نوع LPDDR۴X هستند. همچنین پردازنده و سی پی یو i۷  با چهار هسته پردازنده، سرعتی دوبرابر بیشتر نسبت به قبل را برای کاربر فراهم می کند. منبع تغذیه این مک بوک مشهور باتری داخلی ۴۹.۹ واتی است  و طول عمر شارژ آن ۱۱ ساعت خواهد بود. دو پورت تاندربولت ۳ (USB-C)، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون  نیز امکان انتقال و شارژ سیستم را فراهم آورده اند.

Asus ROG Zephyrus G۱۴
Zephyrus G۱۴ یک لپ تاپ مخصوص بازی فوق العاده قدرتمند با قیمت پایین (نسبت به سایر نوت بوک های دارای سخت افزار قابل مقایسه) است. این Ryzen ۹ ۴۹۰۰HS جدید AMD را با یک پردازنده گرافیکی Nvidia RTX ۲۰۶۰ Max-Q و یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز جفت می کند و می تواند بدون مشکل بازی های پرمخاطب را در بالاترین تنظیمات خود اجرا کند. ایسوس دارای طراحی سبک و باریک است و تنها ۱۷/۹ میلی‌متر ضخامت و ۱/۹ کیلوگرم وزن دارد و  شاسی دستگاه ترکیبی از منزنیوم و آلومینیوم بوده که دوام بالایی به آن بخشیده و اجازه می‌دهد با یک لپ تاپ مستحکم رو به رو باشیم.

بخش نورپردازی LED انتخابی بادقت تمام روی در لپ‌تاپ جانمایی شده است  و  تنظیم برای نمایش جلوه‌های گرافیکی اختصاصی و انیمیشن  را ممکن ساخته است. اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچ است و دارای رزلوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ - FHD می باشد. پردازنده‌ی  ۳۲ گیگابایت رم  با حافظه‌ی رم DDR۴ همراهی می‌شود که در کلاک ۳، ۲۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کند. شرکت سازنده برای بخش ذخیره‌سازی نیز حافظه‌ی M.۲ NVMe – PCIe ۳.۰ را با ظرفیت تا یک ترابایت، در نظر گرفته است.

این مک بوک قدرتمند  از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ و دواسپیکر ۲/۵ واتی مجهز به فناوری دالبی پشتیبانی می کند و همچنین عمر باتری ROG Zephyrus G۱۴ طولانی‌تر از سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ  بوده و  زمان نگه‌داری شارژ باتری  در هنگام وبگردی ساده کم‌تر از ۶ ساعت  و  در هنگام اجرای بازی‌ها، نیم ساعت بیشتر از دستگاه‌هایی دیگر دوام می آورد.

کد خبر: ۵۳٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha