۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
آمار تسهیلات رونق تولید استان سمنان شفاف سازی شود
استاندار سمنان خواستار رسیدگی شد؛

آمار تسهیلات رونق تولید استان سمنان شفاف سازی شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه آمارهای ارائه شده نحوه توزیع تسهیلات رونق تولید استان بعضاً با اختلاف‌های عددی روبرو بوده است، گفت: آمار تسهیلات رونق تولید باید شفاف سازی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر غروب سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با بیان اینکه در آمارهای ارائه شده نحوه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان اختلاف های عددی وجود دارد، تاکید کرد: مسئولان ذی ربط باید برای حل این اختلاف بکوشند.

وی با بیان اینکه هماهنگی در ثبت داده های مرتبط با حوزه ارائه تسهیلات دارای اهمیت است، افزود: ارائه داده های درست می تواند به تصمیمات درست در راستای اشتغال، تولید و رونق آن به خصوص در سال جهش تولید منجر شود.

رسیدگی به دلیل تاخیر بانک‌ها در تسهیلات
استاندار سمنان با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری های مدیران در بخش صنعت و تولید براساس داده های دستگاه های اجرایی است، ابراز کرد: ارائه آمار نادرست می تواند در این زمینه مشکلات عدیده ای را به وجود بیاورد.

آشناگر در دیگر بخش سخنان خود به مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان اشاره کرد و گفت: حضور دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در این مرکز شبانه روزی مستمر و مفید باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد تعدادی از بانک های عامل استان در ارائه تسهیلات بسیار قابل توجه است ، تاکید کرد: برخی بانک های استان نیز در پرداخت تسهیلات تاخیر دارند که امیدواریم این موضوع نیز رسیدگی شود.

مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به مرکز فوریت رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان، گفت: جذب اعتبارهای ملی و تسهیلات شناور برای رونق کسب و کار به طور ویژه پیگیری شود.

علیرضا شریفی‌نژاد همچنین بیان کرد: تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد استان در دست پیگیری است.

وی افزود: آمار تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیازمند اصلاح است که باید هرچه سریع‌تر ساز و کارهای مصوب شده در این جلسه برای اصلاح رویه در گام‌ اجرایی قرار گیرد.

کد خبر: ۵۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha