۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
تولید آبزیان در منطقه سیستان افزایش پیدا کرد
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان:

تولید آبزیان در منطقه سیستان افزایش پیدا کرد

زابل - مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: تولید آبزیان در منطقه سیستان افزایش پیدا کرده و علاوه بر تامین نیاز بازار توانسته به اشتغال جمعی از جوانان منطقه هم کمک کند.

عیسی میرانی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش شیلات در رشد اقتصادی و بازار پسندی ماهیان اظهار داشت: امروزه به طور متوسط ۱۶ درصد از پروتئین مورد نیاز جهان از ماهیان به دست می آید و مردم کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به ماهی به عنوان یک غذای روزمره یاد می کنند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: این در حالی است که به تاکید کارشناسان ۳۳ درصد ترکیب پروتئین حیوانی سبد خانوار باید از نوع آبزیان باشد تا سلامت خانوار و جامعه تضمین شود.

 وی تصریح کرد: در این راستا پرورش ماهی در جهان گسترش پیدا کرده است و این حرفه در منطقه سیستان هم رونق گرفته است به طوری که تنها در شهرستان زهک ۹۳۰ استخر پرورش ماهی وجود دارد.

میرانی شاهرودی ادامه داد: در این راستا توزیع بچه ماهی قزل آلا در شهرستان زهک نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد کرده است و از ابتدای فصل پرورش ماهیان سردابی در مهر ماه ۴۶ هزار و ۱۲۷ قطعه بچه ماهی قزل آلا در ۲۶باب استخر پرورش ماهی رها سازی شده است.

وی گفت: در شهرستان هیرمند هم ۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی قزل آلا در بین استخرداران توزیع شد که ۵۶ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: پرورش ماهی در این منطقه با نظارت های مستمر کارشناسان و افزایش تجربه پرورش دهندگان همراه بوده که وزن بالاتر ماهی و فروش بهتر را رقم می زند.

کد خبر: ۵٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha