۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
واگذاری بهره‌برداری از ۳ اثر گردشگری آذربایجان شرقی به بخش خصوصی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد

واگذاری بهره‌برداری از ۳ اثر گردشگری آذربایجان شرقی به بخش خصوصی

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از واگذاری بهره‌برداری ۳ اثر تاریخی و گردشگری استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حمزه زاده صبح امروز ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران در محل اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر کاربری بناهای تاریخی و احیای آن‌ها موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری شده و به رونق این حوزه می‌انجامد که در این راستا پیرو جلسه مشترک با وزیر میراث فرهنگی، واگذاری سه بنای تاریخی؛ کاروانسرای گویجه بل و جانانلو و همین‌طور خانه ناصح زاده به بخش خصوصی به تصویب رسید.

او با اشاره به اینکه واگذاری این بناها با همکاری صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی انجام می‌شود، گفت: بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه‌ها و کاروانسراها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل و جانانلو که در مسیر شمالی گردشگری آذربایجان شرقی واقع شده‌اند فرصتی مناسب برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم می‌کنند.

حمزه زاده اظهار داشت: با واگذاری بناهای مذکور با کاربری گردشگری، اقامتی و فرهنگی برای مدت‌زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از آثار تاریخی فراهم می‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha