۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بودجه شرکت‌های دولتی اصلاح ساختاری نشده است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بودجه شرکت‌های دولتی اصلاح ساختاری نشده است

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم اعمال شفافیت بیشتر در لایحه بودجه سال آینده، گفت: اصلاحات ساختاری مد نظر مجلس در بودجه شرکت‌های دولتی لحاظ نشده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به ارسال بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، تصریح کرد: محتوای بودجه شرکت‌های دولتی مانند همانند سال‌های قبل شفاف نیست، در حالی که ما برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به شفافیت بیشتری در بودجه شرکت‌های دولتی و همچنین بودجه عمومی کشورهستیم.

وی افزود: از طرفی نیز باید ۱۲ مورد اصلاح ساختار بودجه که در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید، برای اعمال اصلاحاتی در بودجه سال آینده لحاظ شود، اما این اصلاحات ساختاری در بودجه شرکت‌های دولتی لحاظ نشده است لذا مجلس باید کار بیشتری انجام دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه طی نامه‌ای به دیوان محاسبات خواستار آن شده است که بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی، نظر خود را درباره بودجه شرکت‌های دولتی با لحاظ ۱۲ حکم اصلاح ساختار به کمیسیون ارائه دهد.

حاجی بابایی گفت: همچنین به مرکز پژوهش‌ها نیز نامه نوشتیم که طی ۲۰ روز آینده کار عمیقی درباره بودجه این شرکت‌ها انجام و نظرات و اصلاحات خود را به کمیسیون ارائه دهد، همچنین دیگر کمیسیون‌ها نیز می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در عین حال کمیته‌های اصلاح ساختار، اقتصادی، اجتماعی و محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه نیز فعال هستند و هر کدام به صورت جداگانه بودجه شرکت‌ها را بررسی می‌کنند تا ما بتوانیم به جمع بندی کامل برسیم.

وی خاطر نشان کرد: جلسات رایزنی و بحث درباره بودجه کل ۱۴۰۰ نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۵۳٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha