۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
طلاق، عامل رشد تقاضای سکه در پایان هر ماه/ سکه همچنان حباب دارد
نایب رئیس اتحادیه طلا خبر داد

طلاق، عامل رشد تقاضای سکه در پایان هر ماه/ سکه همچنان حباب دارد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: معمولا در پایان هر ماه تقاضا برای خرید سکه افزایش می یابد و این رشد تقاضا احتمالا بدلیل تهیه این کالا برای پرداخت مهریه است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: خرید طلا و انواع سکه از سوی خریداران متفاوت است، اکثر متقاضیان این کالاها را به عنوان کالایی ارزشمند و مطمئن، برای سرمایه گذاری انتخاب و خریداری می کنند چرا که خرید آن در سرمایه گذاری بلند مدت و بعضا میان مدت همیشه سود آوربوده است.

برخی دیگر به دلیل زینت، هیبت و زرق و برق چشم نواز اقدام به خرید طلا کرده و مورد استفاده قرار می دهند، این گروه افراد که ۹۸ درصد آنها خانم ها هستند، علاوه بر استفاده این کالای ارزشی در مراسمات و.. طلا را پشتوانه ای مالی و دارایی مطمئن برای روزهای مبادا می دانند.

برخی دیگر فقط با نیت سودآوری و سرمایه گذاری به خرید طلا روی می آورند این دسته افراد راغب به خرید طلای شکسته، دست دوم و یا آب شده هستند چرا که اجرت خرید آن کم است.

مشتریان خرید سکه نیز متفاوت هستند. خرید سکه برای پرداخت هدایا که مشتریان آن این روزها و در زمان رشد قیمت ها معمولا ربع سکه و سکه گرمی هستند. اما ییش از ۹۰ درصد مشتریان سکه کسانی هستند که سکه را برای سرمایه گذاری با نیت حفظ ارزش دارایی هایشان انتخاب و خریداری می کنند.

خرید سکه از سر ناچاری
اما در میان خریداران سکه که این روزها کم نیستند، سری افرادی بوده که از سر ناچاری اقدام به خرید سکه می کنند. آنها در پایان هر ماه و در زمان خرید با دلی پر و اعصابی به هم ریخته صف خرید سکه را در صرافی ها و واحدهای فروش این کالا تشکیل می دهند. این افراد آقایانی هستند که به هر دلیل زنان خود را طلاق داده و یا آنها طلاق گرفته اند اما طبق قانون، مهریه آنها را که سکه طلا بوده است باید به همسران سابقشان بپردازند.

در این باره نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با « بازار» گفت: روزهای پایانی هر ماه خریداران سکه تمام بهار آزادی در بازار تا حدی نسبت به روزهای عادی افزایش می یابد. اکثر این افراد کسانی هستند که برای تهیه سکه و شاید برای پرداخت آن به عنوان مهریه اقدام به خرید این کالا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته افزایش فروش سکه طلا در روزهای ابتدای هر ماه که بعضا نیز یک قطعه ای و از سوی خانم ها انجام می شود شاید به همین دلیل است که آنها سکه های مهریه ای خود را دریافت کرده و آن را در بازار می فروشند.

سکه همچنان حباب دارد
کشتی آرا در ادامه و در پاسخ به این سئوال که چرا این روزها بازار سکه از نوسان شدید قیمت برخوردار است، گفت: هیجان بازار در پی برخی رخدادها در دنیا و عوامل بیرونی قیمت سکه را در چند روز گذشته کاهشی کرد. اما نرخ این کالا دیروز در بازار دوباره با رشد همراه شد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزارتومان بوده که قیمت واقعی آن ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. بنابراین قیمت این کالا هم اکنون ۷۰۰ هزار تومان حباب قیمت دارد.

کد خبر: ۵۳٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha