۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
۳۳۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی:

۳۳۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه – اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل سه هزار و ۳۴۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد.

محمد اقوامی در گفت‌گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  امسال سه هزار و ۳۴۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل شده است، افزود: از این تعداد سه هزار و ۲۹۶ فقره پرونده توسط شعبات تعزیرات حکومتی رسیدگی و مختومه شده است.

وی با بیان اینکه صاحبان این پرونده ها به پرداخت بیش از چهار هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند، ادامه داد: سوخت، سیگار، البسه خارجی، احشام، و لوازم بهداشتی از مهمترین کالاهای قاچاق در استان به شمار می رود.

اقوامی از محکومیت ۱۳۶ میلیارد ریالی صاحبان پرونده های تخلف در بخش کالا و خدمات در آذربایجان غربی طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری هشت هزار و ۱۸۶ فقره پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات در استان تشکیل شده که از این تعداد هشت هزار و ۱۳۲ فقره توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه عدم درج قیمت و گران فروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به شعبات تعزیرات حکومتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون است، عنوان کرد: در این مدت تقلب در عرضه کالا با ۶۵۵ فقره، عدم صدور فاکتور با ۵۱۵ فقره، عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان با ۲۸۸ فقره عرضه خارج از شبکه با ۱۷۱ فقره بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی استان است.

اقوامی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری عدم درج قیمت با دو هزار و ۱۱۰ فقره پرونده، گران فروشی با دو هزار و ۳۰۵ فقره و کم فروشی با یک هزار و ۵۷۸ فقره بیشترین تخلفات گزارش شده از ابتدای سالجاری تاکنون است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی همچنین از تشکیل یک هزار و ۵۸۷ فقره پرونده کم فروشی در عرصه کالا طی سالجاری خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۷۹ فقره پرونده رسیدگی و صاحبان این پرونده ها به پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان مسیر ترانزیت و نیز قاچاق کالا در کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۵۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha