۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
۳ هزار و ۵۰۰ ثبت‌نام قطعی مسکن ملی در یزد/ ۳۶۱ نفر انصراف دادند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳ هزار و ۵۰۰ ثبت‌نام قطعی مسکن ملی در یزد/ ۳۶۱ نفر انصراف دادند

یزد- خواجه‌رضایی، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت: سه هزار و ۵۶۳ نفر نسبت به تکمیل آورده اولیه خود اقدام و ثبت‌نام مسکن ملی خود را قطعی کرده‌اند.

احسان خواجه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای ساخت طرح اقدام ملی مسکن در یزد تامین زمین شده است، گفت: تاکنون برای بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب صورت گرفته که از این میان، قریب به پنج هزار نفر واریز وجه داشتند.

وی بیان کرد: به جز یک پروژه ۳۶ واحدی بقیه اراضی توسط اداره کل راه و شهرسازی یزد تأمین شده است.

انصراف ۳۶۱ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن
به گفته سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی یزد، در شهر یزد سه هزار و ۵۶۳ نفر نسبت به تکمیل آورده اولیه خود اقدام کرده و ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و ۳۶۱ نفر از متقاضیان از این طرح انصراف داده‌اند که در شهر یزد این رقم به ۱۸۷ نفر می‌رسد.

خواجه رضایی بیان کرد: این اداره کل متعهد است نسبت به تامین زمین متقاضیانی که آورده اولیه خود را تکمیل کرده‌اند، اقدام نماید لذا اراضی مناسبی در نظر گرفته شده تا در صورت کمبود زمین، پس از طی مراحل اداری و الحاق به محدوده شهر در طرح اقدام ملی استفاده شود.

وی افزود: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir، درخواست متقاضی قابل پیگیری برای مراحل درخواست و دیگر مراحل می‌باشد؛ ضمناْ سامانه‌ای در استان در حال راه‌اندازی است تا متقاضیان بر اساس اولویت زمان واریز وجه اولیه، از طریق آن سامانه نسبت به انتخاب پروژه مدنظر خود اقدام نمایند.

اتمام پالایش محله اول و دوم
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی یزد در خصوص تاثیر این طرح در تثبیت نرخ زمین و مسکن گفت: قرار است دولت در این طرح با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن را متعادل کند و طبیعی است که هرچه عرضه را توسعه دهیم تقاضا وضعیت مطلوب‌تری خواهد داشت و در صورت تداوم این عرضه شاهد کاهش نرخ زمین و مسکن خواهیم بود.

خواجه‌رضایی عنوان کرد: با ثبت درخواست انصراف و تعهد محضری توسط متقاضی، انصراف وی ثبت شده و وجه پرداختی عودت داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پالایش متقاضیان مراحل اول و دوم به پایان رسیده است و در حال پالایش متقاضیان مرحله سوم هستیم. از این‌رو، پس از اتمام پالایش کلیه متقاضیان، در صورت موجود بودن ظرفیت مازاد در اراضی تامین‌شده و نیز موافقت ستاد وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام مجدد انجام خواهد شد.

کد خبر: ۵۳٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      من الان جزو ثبت نام اولی ها هستم وحدود5 ماه هست که 40تومن رو واریز کردم ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی جهت تعیین تکلبف متقاضیان مسکن ملی نشده وفقط تنها چیزی که می بینیم حرف حرف حرف