۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
چهارمین روز برفی گیلان/خاموشی چراغ ۹۰ هزار خانه
بازار گزارش می دهد؛

چهارمین روز برفی گیلان/خاموشی چراغ ۹۰ هزار خانه

رشت – برف گیلان به روز چهارم رسید و هنوز برق بسیاری از خانه ها قطع است و دست امدادرسانان به تعدادی از روستاهای استان نمی رسد.

بازار_ به رغم آنکه جلسات اضطراری زیادی قبل از بحران برف در استانداری، دستگاه های خدمات رسانی نظیر برق و آب و فاضلاب و راهداری برگزار شد، اما برف نسخه مصوبات همه این دستگاه ها را پیچاند و با گذشت چهار روز شرایط استان گیلان همچنان غیرعادی است.

ارتفاع تا دومتری برف در مناطق کوهستانی و ییلاقی روند امدادرسانی و بازگشایی مسیرها را از طریق زمینی کند کرده است و با صاف شدن آسمان در روز سوم، کارشناسایی مناطق محاصره در برف از طریق هوایی آغاز شد.

تا غروب چهارشنبه برق ۱۴۰ هزار مشترک گیلانی وصل شد اما همچنان چراغ ۹۰ هزار خانوار گیلانی خاموش است، آب شرب حدود سه هزار خانوار نیز قطع است و تعداد زیادی از روستاها نیز راه دسترسی مسدود شده دارند.

برف سنگین پای رئیس جمهور و معاونان را به گیلان کشاند و یا به صورت تلفنی و یا حضوری پیگیر ماجرا و مشکلات ناشی از بحران برف در این استان هستند.

برق ۶۰ درصد مشترکان وصل شد

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر با اشاره به قطع برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی می گوید: ۱۱ شهرستان استان گیلان براثر بحران برف دچار خاموشی شد که تا شامگاه چهارشنبه برق ۶۰ درصد این تعداد مشترک وصل شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۵ درصد مشترکان گیلان دچار قطع برق و اختلال شدند، گفت: به دلیل آنکه خطوط انتقال و فوق توزیع از مسیرهای کوهستانی و صعب العبور عبور می کند و حجم بارش برف در این مناطق تا دو متر می رسد، بازگشایی نشدن مسیرها موجب شده تا روند برق رسانی با کندی صورت گیرد.

وی افزود: دو پست انتقال، ۱۹ پست فوق توزیع و۱۰۰ کیلومتر از خطوط توزیع برق در حادثه برف سنگین گیلان دچار خسارت شد و برای انجام عملیات، ۲۵۰ گروه در داخل استان و ۱۵۰ گروه از سایر استان ها بسیج شدند.

متولی زاده یادآور شد: تا غروب چهارشنبه برق ۶۰ درصد مشترکان وصل شد و مابقی نیز بزودی برقرار می شود.

تردد در محورهای گیلان به کندی صورت می گیرد

محمد نازک کار مدیرکل راهداری گیلان نیز با بیان اینکه شریان های اصلی ارتباطی استان گیلان باز شده است، می گوید: تردد در محورهای قزوین – رودبار – رشت وسراوان – فومن به کندری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای راهداری از مناطق مختلف و استان های مجاور برای تسریع در عملیات امدادرسانی تصریح کرد: کار امدادرسانی به خودروهای در راه مانده شتاب گرفت و اما مسدودبودن مسیرهای روستایی از جمله مشکلات است.

وی ادامه داد: با اعزام گروه های راهداری و ماشین آلات، بازگشایی مسیرهای روستایی از سر گرفته شده است.

سفر معاونان رئیس جمهور به گیلان

ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه سیستم آبرسانی از برق استفاده می‌کند با قطعی برق سبب قطع شدن آب ۱۲ هزار مشترک شد، افزود: با تلاش اکیپ‌های عملیاتی انشعاب بیش از ۷ هزار مشترک تاکنون وصل شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای خدماتی و امدادی با حضور در مناطق اقدام به امدادرسانی به مردم کرده‌اند، افزود: به دستور رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس سازمان مدیریت بحران در استان حاضر شدند تا از برخی از مسیرها و محورهای دارای مشکل بازدید کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به تعیین استان قزوین به عنوان استان معین، گفت: اکیپ‌های فنی و نیروی انسانی، ماشین‌آلات راهداری از استان‌های قزوین وارد شهرستان رودبار شده و تقسیم کار برای امداد رسانی و خدمات رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکل در حال حاضر در مناطق شرقی گیلان یعنی در شهرستان‌های رودسر لنگرود و لاهیجان است کمک‌های امدادی از استانداری مازندران و مناطق احضار شده است.

کد خبر: ۵٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha