۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
صعود ارزش سهام بورس لندن با اعلام خبر تولید واکسن کرونا

صعود ارزش سهام بورس لندن با اعلام خبر تولید واکسن کرونا

رسانه‌های انگلیس در خبری فوری از افزایش ۵.۵ درصدی شاخص ارزش سهام در بورس لندن خبر دادند.

به گزارش بازار، با انتشار خبر موفقیت آمیز بودن نود درصدی واکسن کووید ۱۹ در شرکت فایزر در امریکا رسانه‌های انگلیس از افزایش ۸۲ میلیارد پوندی ارزش سهام فوتسی صد (صد شرکت برتر در بورس لندن) خبر دادند.

به گفته کارشناسان در رسانه‌های انگلیسی، رفتن ترامپ و کاهش تنش‌های اقتصادی تصمیمات وی و نیز اعلام خبر تولید واکسن کرونا تا حدودی امید را به اقتصاد اسیب دیده از کرونا باز گردانده است و به ویژه شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری که تا پنجاه درصد متضرر شده بودند با افزایش جهشی ارزش سهام مواجه شدند. این کارشناسان همچنین تاکید کردند تا رسیدن به شرایط پیش از همه گیری ویروس کرونا همچنان زمان زیادی لازم است.

شرکت دارو سازی فایزر امریکا ساعتی پیش در گزارشی اعلام کرد نتایج مرحله سوم آزمایش واکسن کرونا نشان داده است تا ۹۰ درصد در پیشگیری و ایجاد مصونیت در افراد دریافت کننده واکسن موفق بوده است. انگلیس ۱۲۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را پیش خرید کرده بود و امروز نخست وزیر انگلیس قرار است در برنامه‌ای که از پیش تعیین نشده بود در این باره سخنرانی کند.

روزنامه سان در گزارشی نوشت احتمالا تا کریسمس ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تحویل انگلیس خواهد شد.

در پی انتشار این خبر، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ساعت ۱۷ به وقت محلی ۲۰.۳۰ به وقت تهران، بوریس جانسون در نشستی خبری در دفترش، در این باره سخن خواهد گفت. مدیران شرکت فایزر گفته اند نتایج به دست آمده، مورد تایید یک نهاد ناظر مستقل قرار گرفته است.

به نوشته تارنمای روزنامه دیلی استار، بوریس جانسون قرار است اطلاعات بیش تری درباره واکسن شرکت فایزر و زمان تزریق واکسن به مردم سخن بگوید. در پی انتشار خبر موفقیت واکسن شرکت فایزر، ارزش سهام در بازارهای اروپایی، به ویژه ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی، هتلداری و گردشگری افزایش یافت. ارزش سهام شاخص در بازار لندن با ۵/۵ درصد افزایش، در چند دقیقه، ۸۲ میلیارد پوند بیش‌تر شد.

کد خبر: ۵۲٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha