۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
قیمت مسکن در گرگان راکد مانده است/ فشار شهرداری بر سازنده ها
رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی گرگان:

قیمت مسکن در گرگان راکد مانده است/ فشار شهرداری بر سازنده ها

گرگان- رئیس صنف بنگاه های معاملات ملکی شهر گرگان گفت: چند ماهی است که قیمت مسکن در گرگان است و دستگاه های اجرایی هم کمکی برای رونق ساخت و ساز نمی کنند.

رضا گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار اظهار کرد: چند ماهی است که در حوزه فروش و اجاره مسکن افزایش قیمت نداشتیم و تقریبا با کمی کاهش قیمت در خرید و فروش ها مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: البته همیشه در نقاط بالای شهر قیمت ها رو به افزایش است و در گرگان ما فقط یک جاده نهارخوران داریم، که متاسفانه قیمت مسکن را در آنجا فروشنده و دلالان تعیین می کنند.

گرجی اضافه کرد: در آن منطقه، شهرداری تا پل سید مسعود را به پیمان کاران و سازندگان پروانه می دهد و از طرف دیگر تپه های گلشهر و تپه های بامشهر می توانند پروانه ساخت و ساز بگیرند ولی از دخانیات به آن طرف اصلا پروانه ای داده نمی شود.

پیمانکاران اطمینان خاطر برای ساخت و ساز ندارند

رئیس صنف بنگاه های معاملات ملکی شهر گرگان در ارتباط با وضعیت ساخت و ساز گفت: در این باره باید از شهرداری ها سوال شود، ولی تا آنجایی که من می دانم سازنده اطمینان خاطری ندارد تا کار جدیدی را آغاز کند.

وی افزود: در این حوزه افزایش قیمتی را شاهد نبودیم و حتی افت قیمت هم داشته ایم و آن هم به این دلیل است که سازنده ای که چک یا وام تسویه نشده ای دارد، مجبور است به قیمت پایین پیش فروش کند تا متحمل پرداخت جریمه نشود.

 گرجی با بیان اینکه شهرداری ها نیز سازندگان را تحت فشار قرار می دهند، ابراز کرد: شهرداری که یک نهاد نیمه دولتی است، نباید به سازنده بگوید که باید پروژه ات را تا پایان سال به اتمام برسانی وگرنه متحمل پرداخت جریمه خواهی شد.

وی ادامه داد: سازنده ای که پشتیبانی نداشته باشد، چگونه می تواند پروژه اش را با دست خالی تمام کند.

گرجی افزود: شما از کجا می دانید که تورم سال آینده به چه میزان خواهد بود، که به سازنده اعلام می کنید که سال آینده فلان درصد اضافه خواهم کرد و یا اینکه اعلام می کنید که پروانه ساخت و ساز را از همین الان بگیرید وگرنه سال دیگر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه های دولتی در افزایش و یا کاهش قیمت مسکن، اظهار داشت: اگر نهاد های دولتی که در بحث ساخت و ساز نقش دارند، افزایش قیمتی را نداشته باشند، می توانیم شاهد کاهش قیمت ها باشیم، ولی متاسفانه همین نهاد های دولتی بیشتر فشار ها را بر مردم می آورند، چرا که اگر آنها اعلام نکنند، که ما سال آینده افزایش قیمت خواهیم داشت، قیمت ها هم تغییر نمی کند.

رئیس صنف بنگاه های معاملات ملکی شهر گرگان گفت: در حال حاضراکثر مشاورین املاک بیکار هستند، چرا که خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته است

رضا گرجی در خصوص قیمت مصالح ساختمانی هم اظهار کرد: متاسفانه به علت عدم نظارت دستگاه های دولتی قیمت ها در این حوزه افزایش داشته، به عنوان مثال سیمانی که با قیمت حدود نه هزار تومان خریداری می شد، در حال حاضر قیمت آن به 15 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در استان دو کارخانه سیمان است، که زیر نظر دستگاه های دولتی فعالیت دارند، چرا این دستگاه ها نتوانستند نظارتی بر قیمت آنها داشته باشند، دولتی که می گوید گرانی بنزین ربطی به حمل و نقل ندارد، پس چرا کارخانه سیمانی که تحت نظارت خود اوست، گران کرده است.

گرجی ادامه داد: در شهرک های صنعتی ما اکثرا کارخانه هایی هستند که مصالح ساختمانی را تولید می کنند، آیا واقعا نظارت بر آنها صورت می گیرد و فقط سالانه صرف اینکه نمایشگاهی را برپا کنیم، وظیفه خود را انجام می دهند، ولی متاسفانه در حوزه نظارت بر قیمت ها کاری انجام نمی دهند.

کد خبر: ۵٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha