۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
ساخت ۴۱۸ کیلومتر راه در آذربایجان شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد

ساخت ۴۱۸ کیلومتر راه در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۴۱۸ کیلومتر طرح راه‌سازی در قالب ساخت آزادراه و بزرگراه دراستان در حال اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی افزود: از این طرح‌ها ۲۸۸ کیلومتر به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

وی طرح‌های مشارکتی را شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۱۹ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۶۵ کیلومتر، آزادراه تبریز - سهند ۱۹ کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود ۱۱۱ کیلومتر و بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۴۲ کیلومتر اعلام کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه پروژه‌های مشارکتی آزادراهی و بزرگراهی استان به طور متوسط ۲۸ درصد پیشرفت فیزکی دارند، اظهار کرد: طول کلی آزادراه تبریز - ارومیه ۱۳۲ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی واقع شده و تاکنون ۶۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی طرح رینگ دوم جنوبی تبریز را ۱۰ درصد دانست و گفت: طول کلی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان ۲۵۴ کیلومتر است که ۱۱۵ کیلومتر آن در این استان واقع شده و هنوز ۱۸۹.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی آن ۵ درصد است.

سلطانی ادامه داد: از ۲۴ کیلومتر آزادراه تبریز - سهند تاکنون ۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و آزادراه مراغه - هشترود نیز ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ۲۲ کیلومتر از ۶۴ کیلومتر بزرگراه خواجه - ورزقان به بهره برداری رسیده و اجرای این پروژه به حدود ۵۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

کد خبر: ۵۲٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha