۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۱۳ هزار واحد مسکونی در قم باید احداث شود
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۱۳ هزار واحد مسکونی در قم باید احداث شود

قم - صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس نیازسنجی طرح جامع مسکن در استان قم باید ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی احداث شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری روز دوشنبه در جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: در شهر قم ۱۰ هزار و ۶۱۵ واحد، در شهرهای دیگر استان ۴۲۰ واحد و در ذیل طرح بازآفرینی شهری محلات بافت فرسوده و ناکارآمد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد مسکونی باید احداث شود.

 وی گفت: از تعداد کل ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مرحله اول(۴۴۰۰ نفر)، حدود ۳۱۰۰ نفر تاکنون حائز شرایط شناخته‌شده‌اند و بررسی و پالایش دیگر متقاضیان همچنان ادامه دارد.

صبوری با اشاره به کمبود زمین در شهر قم برای ساخت و تولید مسکن، ابراز داشت: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی ۶۳ هکتاری بلوار آیت‌الله بروجردی موافقت شد و امیدواریم برای تقاضای مسکن شهروندان، از ظرفیت‌های دیگر اراضی شهر قم برای عرضه مسکن مناسب استفاده نماییم.

وی در خصوص پیشرفت پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی توضیح داد: خوشبختانه استان قم جزو سه استان برتر در این طرح است و به لحاظ پیشرفت عملیات عمرانی و انجام امور متقاضیان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

صبوری با اشاره به این‌که در محله ۱۰ پردیسان برای بیش از ۱۵۰۰ متقاضی مسکن ملی مسکن احداث خواهد شد، گفت: در این جلسه بر همکاری و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو شورای مسکن برای  تسریع در عملیات عمرانی محله ۱۰ پردیسان تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به اهمیت خانه‌دارشدن کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: براساس برآورد اولیه ۱۴هزار کارگر ساختمان در قم وجود دارند که براساس گزارش‌ها حدود هفت هزار از آن‌ها نیازمند مسکن هستند و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کد خبر: ۵۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha