۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
هشدار فرماندار فردوس به اصناف/ واحدهای صنفی مبارزه با  کرونا را جدی بگیرند
طی جلسه ای مطرح شد؛

هشدار فرماندار فردوس به اصناف/ واحدهای صنفی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند

بیرجند- فرماندار فردوس خواستار جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف شهرستان شد و گفت: اصناف به صورت محلی و داوطلبانه برخی محدودیت‌ها را اجرا کنند تا از تعطیلی واحدها پیشگیری شود.

به گزارش بازار، حمید حلاج مقدم صبح دوشنبه در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی فردوس که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا در استان و شهرستان، اصناف و کسبه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مشغول به فعالیت بودند. 

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از واحدهای صنفی به صورت خود جوش واحدهای کاسبی را تعطیل کردند که این امر کمک بزرگی در کنترل شیوع این بیماری بود.

حلاج مقدم با اشاره به شیوع کرونا در استان بیان کرد: متاسفانه روند افزایشی آمار مبتلایان طی ماه های اخیر بسیار نگران کننده بوده و بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی می افزاید. 

وی اظهار کرد: کاهش شیوع کرونا در شهرستان می طلبد که با اجرای طرح‌های فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مباحث بهداشتی به خصوص در بازار و اصناف، تشکل‌های صنفی و کسبه ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و عدم ارائه خدمت به افراد و مراجعینی که رعایت نمی کنند، به صورت محلی و داوطلبانه برخی محدودیت‌ها را اجرا کنند تا از تعطیلی واحدها پیشگیری شود.

فرماندار فردوس بیان کرد: طی ماه های اخیر برداشت محصولات کشاورزی به صورت دسته جمعی و تجمع افراد در منازل و شب نشینی‌ها باعث بالا رفتن میزان مبتلایان شده که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل بر اساس وضعیت شهرستان ها و رنگ بندی تعیین شده، با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا اعمال می شود.

حلاج مقدم بهترین راه مقابله و پیشگیری با این بیماری را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: مردم برای حفظ جان و سلامت خود باید از برگزاری مراسمات، دورهمی‌ ها و جشن های عروسی و خانگی و تجمعات جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین اتحادیه های صنفی برای اعمال محدودیت ها و نظارت بر اجرای مصوبات در بازار همکاری لازم را با تیم های نظارتی داشته باشند و در صورت تخلف اعمال قانون کنند. 

گفتنی است در پایان جلسه روسای اتحادیه های صنفی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ساعت کار بازار و رعایت پروتکل های بهداشتی پرداختند.

همچنین مقرر شد پیشنهادات مطرح شده پس از بررسی برای اجرای نهایی و در صورت تصویب ابلاغ شود.

کد خبر: ۵۲٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha