۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
دولت درباره بازار بورس به‌شدت بی تدبیری کرد/ افت ۵۰ درصدی سرمایه‌های مردم
رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با بازار:

دولت درباره بازار بورس به‌شدت بی تدبیری کرد/ افت ۵۰ درصدی سرمایه‌های مردم

کرج- ظهوری رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به بی تدبیری دولت در بحث بورس گفت: انتظار می رود دولت به قضیه بورس ورود کرده و مشکل مردم و سرمایه گذاران را حل کند.

شاهین ظهوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به وضعیت بورس و باخت سرمایه های مردم در این بازار گفت: دولت در این قضیه به شدت بی تدبیری کرد، در جایی که شاخصه های مالی و اقتصادی کشور همه رو به نزول بود و قیمت دلار نجومی افزایش داشت، عجیب بود که بورس به شدت رشد کرد.

ظهوری افزود: کارشناسان مالی و بانکی از ابتدای سال به ما گزارش می دادند که شهریور امسال بازار بورس خواهد ریخت و در جایی که مطلعین اقتصادی در فروردین و اردیبهشت سال جاری همه می دانستند که این بازار ریزش می کند، دولت از مردم برای ورود  و سرمایه گذاری در بازار بورس دعوت می کرد. اما صنعتگران و تحلیلگران اقتصادی می دانستند که این قضیه فرجامی ندارد.

ظهوری اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از صندوق های سرمایه گذاری ورشکست شده و مردم جلوی موسسات مالی تجمع و اعتراض و حق خود را مطالبه کردند. دولت به این قضیه ورود کرد و این بدهی را پرداخت کرد، در حالیکه هیچ کجای دنیا چنین کاری نمی شود.

وی اضافه کرد: اکنون هم انتظار می رود همانطور که دولت به این مسئله ورود و سکوت ایجاد کرد و مسئله را فیصله داد، در مسئله بورس هم ورود کند و مشکل مردم و سرمایه گذاران را حل کند.

دولت می خواهد کسری بودجه خود را جبران کند
رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه شاخص بورس از دو میلیون و یکصد هزار واحد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و در واقع پول مردم به نصف رسید، افزود: لابه لای مطبوعات دیده می شود که بی تدبیری هایی وجود دارد، عنوان می شود یک شرکت حقوقی باعث این وضعیت شده در حالیکه اینطور نیست.

ظهوری با اشاره به کسری بودجه دولت گفت:  قیمت فعلی دلار قیمت واقعی نیست اما دولت می خواهد دلار با این قیمت باشد، برای اینکه با حداقل فروش های نفتی و دلار بدهی های خود به سیستم بانکی و دیگر مطالباتش را جبران کند. عین این کار در بورس هم انجام می شود. دولت عده ای را به سمت بازار بورس هدایت کرد و تامین منابع مالی می کند و بعد اظهار بی اطلاعی کرده و سلب مسئولیت می کند.

وی تاکید کرد: واضح است که در قضیه بورس دولت باید حمایت می کرد و اینکار انجام نشده و اکنون این مشکل و چالش به قدری بزرگ شده که دیگر کسی پاسخگو نیست.  

سرمایه های خرد با افت ۵۰ درصدی مواجه شده است
ظهوری در پاسخ به اینکه چشم انداز این بازار را چطور می بیند، گفت: اکنون در کف قرار گرفتیم و برای مطلعین و بازار گردانان وقت خرید است. در حال حاضر سرمایه های خرد با افت ۵۰ درصدی به طور موقت مواجه شده است. اما اگر اقتصاد به حرکت درآید و مسائل تحلیلی ما کم رنگ تر شود شاید بورس بتواند در آینده خود را بالا کشیده و حداقل قسمتی از زیانی که سرمایه گذاران کردند جبران کند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: البته من توصیه نمی کنم که مردم برای سرمایه گذاری به بازار بورس روی آورند، این کار درست نیست و سرمایه گذار واقعی با تحلیل های اساسی باید بداند به بازار بورس نباید کوتاه مدت نگاه کرد.

ظهوری گفت: در این قضیه بیشتر افرادی که سرمایه خود را باختند، در واقع از سود خود باخته و هنوز اصل پول آنها از بین نرفته و اگر تحمل داشته باشند شاید با تحول در بازار باز هم به سود برسند.

کد خبر: ۵۲٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      0 0
      "ظهوری گفت: در این قضیه بیشتر افرادی که سرمایه خود را باختند، در واقع از سود خود باخته و هنوز اصل پول آنها از بین نرفته و اگر تحمل داشته باشند شاید با تحول در بازار باز هم به سود برسند." مخالفم. اکثر کسانی که از اردیبهشت خرداد به بعدوارد شد الان در ضرر هستند. واین افراد اکثریتند.