۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
چهاربانده کردن مسیر گرمی_بیله سوار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی
استاندار اردبیل خبر داد؛

چهاربانده کردن مسیر گرمی_بیله سوار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: مسیر گرمی_بیله سوار تا پایان دولت و با صرف هزینه۲۵۰ میلیارد تومانی چهار بانده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،اکبر بهنامجو استاندار اردبیل امروز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان بیله سوار در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت:شهرستان بیله سوار برای استان اردبیل از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که در ده ماه گذشته بیش از ۲۵۰هزار تن کالا و محصولات کشاورزی از این نطقه مرزی جابجا شده است.

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید خوشه محصولات پلاستیک کارهای خوبی انجام داده است گفت: صادرات محصولات پلاستیکی در رونق گمرک بیله سوار نیز تاثیر گذار است و با راه اندازی صنایع تبدیلی این میزان صادرات افزایش می یابد.

استاندار اردبیل گفت:تبدیل وضعیت کمرگ بیله سوار از اداره به اداره کل امتیاز خوبی برای استان و منطقه بوده،که این اقدام در رونق صادرات، واردات و افزایش نیروی انسانی تاثیر گذار است.

وی آینده شهرستان بیله سوار را درخشان ارزیابی کرد و افزود: بانصب دستگاه ایکس ری که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل تفاهم نامه امضا شده در امنیت و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی مهم است و تا تابستان سال آینده نیز این سیستم نصب می شود.

دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با توریسم سلامت برنامه مدون ارائه دهد

بهنام جو در رابطه با توریسم سلامت در منطقه تصریح کرد: بیشترین مسافران کشور آذربایجان از بیله سوار وارد استان اردبیل می شوند باید شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان در این رابطه برنامه ریزی مدون در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران داشته باشند تا از این طریق هم درآمد زایی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن بیله سوار تا گرمی خبر داد و گفت: این پروژه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ایام دهه فجر از دو طرف آغاز شد.

وی افزود:پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء انتخاب شده که قرار است با تعهد این پیمانکار تا پایان دولت با صرف هزینه۲۵۰ میلیارد تومان به پایان رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبار لازم برای چهار بانده کردن اردبیل تا بیله سوار در سفر رییس جمهور به استان پیش بینی شده و تا سه سال آینده به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: فرمانداران باید در تحصیل اراضی حاشیه جاده با هماهنگی دستگاه های مرتبط تا اول تابستان ۹۹ اقدام کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه اشکالات اعلام شده از سوی شورای نگهبان بر طرف شده افزود: در سال آینده این منطقه تصویب نهایی می رسد و بیله سوار از هر لحاظ اولین شهرستان برخوردار از مزایای منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

وی در رابطه با پایاب سد خداآفرین گفت: تامین نهایی اعتبار این پروژه انجام شده و بیشترین اراضی در منطقه شهرستان بیله سوار واقع شده است و برای ایجاد اشتغال در شهرستان موثر خواهد شد.

کد خبر: ۵٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha