۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
خرید تضمینی برای همه محصولات کشاورزی لحاظ شود
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید تضمینی برای همه محصولات کشاورزی لحاظ شود

عسکری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ وقت با نگاه امنیت غذایی به حوزه کشاورزی کشور نگریسته نشده است.

به گزارش بازار، «محمدجواد عسکری» افزود: اگر با رویکرد امنیت غذایی به بخش کشاورزی نگاه شود و در عین حال یکسری ساز و کارها تدوین و ترسیم گردد مشکلات این بخش به خودی خود برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای تحقق این مهم ابتدا باید در قالب یک نقشه راه خرید تضمینی روی همه محصولات کشاورزی البته با یک نظارت دقیق و حساب شده لحاظ شود.

نماینده مردم داراب، زرین دشت و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی خرید تضمینی مشمول همه محصولات کشاورزی شد کشاورز با خیال راحت مبادرت به تولید می کند.

وی افزود: بعد از تحقق برنامه خرید تضمینی برای تمامی محصولات کشاورزی باید تلفیقی از صنعت و کشاورزی را در قالب ساز و کارهای مشخص ایجاد کرد تا تولیدی که شکل می گیرد مشکلی برای مازاد آن پیش نیاید.

عسکری اظهارداشت: جدا از این باید بستر صادرات را برای انواع محصولات در کشور مهیا کرد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیرامونی جمعیتی افزون بر ۶۰۰ میلیون نفر وجود دارد که علاقه مندند محصولات کشاورزی ایران را با نگاه ارگانیک بودن خریداری کنند.

نماینده مردم داراب، زرین دشت و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون حرف های زیادی در این خصوص زده شده اما هیچ وقت ساز و کار مشخص و عملیاتی ارائه نشده است.

وی افزود: برای یکبار هم که شده بایدخرید تضمینی محصولات کشاورزی را با نگاه نظارتی دقیق بر روی تمامی محصولات اعمال کرد.

عسکری بیان داشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد هم کشاورز و هم مصرف کننده به اهداف خود می رسد و هم یک فضای ایده آلی برای ارزآوری در کشور فراهم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گندمی که در شرایط حاضر وارد کشور می شود ارزش نانوایی ندارد چرا که گندم درجه سه و چهار است.

نماینده مردم داراب، زرین دشت و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بواسطه رانت و فسادی که در این حوزه وجود دارد گندم های درجه سه و چهار با قیمت های جهانی به کشور وارد می شوداما حاضر نیستند ظرفیت های کشور را برای تولید گندم پای کار بیاورند این یعنی بی تدبیری و سوء مدیریت!!.

وی اظهارداشت: بخش کشاورزی کشور قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی برای تحقق جهش تولید، خودکفایی و خود اتکایی دارد که با تغییر نگاه، رویکردها و بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی و مردمی و با مدیریت علمی می‌توان این ظرفیت ها را بالفعل کرد.

عسکری یادآورشد: با توجه به نقشی که بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال مولد و مفید، توسعه اقتصادی و تامین امنیت غذایی کشور دارد به یقین یکی از دغدغه های مهم مجلس یازدهم پیگیری مشکلات بخش کشاورزی و کشاورزان و ایجاد تحول اساسی در این بخش خواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha