۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
نیروگاه سنندج ۴۷ درصد گاز کردستان را مصرف می‌کند
مدیر عامل شرکت گاز کردستان:

نیروگاه سنندج ۴۷ درصد گاز کردستان را مصرف می‌کند

کردستان- فعله‌گری، مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج ۴۷ درصد کل مصرف گاز استان را در هفت ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

احمد فعله گری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به میزان مصرف گاز استان طی هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۱۲ مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف اعم از صنعتی، تجاری و خانگی طی این مدت در استان مصرف شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع گاز مصرفی استان ۴۷ درصد آن به عبارتی ۶۹۶میلیون و ۵۸۱ هزارمترمکعب مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: میزان گاز مصرفی بخش خانگی هم در هفت ماهه سال جاری ۴۶۳ میلیون و ۹۴۶هزارمترمکعب معادل ۳۲ درصد کل مصرف استان بود است.

فعله گری یادآور شد:  بخش های سی ان جی ۱۰۶ میلیون و ۹۳۸ هزار متر مکعب ، صنعتی ۱۴۸ میلیون و ۱۳۳ هزار  و تجاری ۲۷ میلیون و ۶۰۷هزار مترمکعب در این مدت گاز مصرف کردند.

مشترکان گاز کردستان در فصل سرد سال از یارانه بیشتری برخودارند
وی با اشاره به اینکه  محاسبه گاز بهاء مصرفی برمبنای فصل سرد و گرم در طول سال انجام می شود، گفت: فصل سرد از پانزدهم آبان تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده است و در این مدت مشترکان گاز از یارانه بیشتری برخودار می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۳ درصدی خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند، اضافه کرد: به طور میانگین بیش از ۹۸ درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان با گاز طبیعی تامین می‌شود.

کد خبر: ۵۲٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha