۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
ارائه غیرحضوری ۳۹خدمت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی/ کشف و ضبط ۵۲۰۰ ماینر
در نشست خبری عنوان شد؛

ارائه غیرحضوری ۳۹خدمت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی/ کشف و ضبط ۵۲۰۰ ماینر

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از ارائه ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری در اپلیکیشن «برق من» خبر داد و گفت: اپلیکیشن برق من به دلیل شرایط کرونایی خدمات غیرحضوری به مشترکین ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر فرج‌نیا عصر امروز در نشست خبری پویش سراسری برق امید و معرفی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری «برق من» با خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در محل این شرکت با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقص‌ها و قوت‌های صنعت برق را منعکس و باعث رفع نقص‌ها می‌شود، اظهار داشت: بنده تمامی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آذربایجان‌شرقی را پیگیری می‌کنم و از اینکه کنار همدیگر هستیم بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: از سال گذشته اتفاقات خوبی در صنعت برق رخ داده و اولین قدم حذف قبوض کاغذی بود، شاید در اوایل سختی‌هایی داشتیم اما همراهی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی که صورت گرفت باعث شد تا اعتماد مردم از صنعت برق آذربایجان‌شرقی از بین نرود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه خوشبختانه مردم به موقع قبوض برق را پرداخت می‌کنند، ابراز داشت: بخشی از مشترکین چه بخواهیم یا نخواهیم «بد مصرف» هستند و در پاسخ امر به معروف می‌گویند هزینه‌اش را پرداخت می‌کنیم در حالی که هدر دادن منابع؛ توجیح منطقی نیست.

فرج‌نیا اضافه کرد: مصرف خانگی؛ دو برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کنیم، البته در دین اسلام نیز مصرف درست توصیه و تأکید شده است.

اصلاح الگوی مصرف در پویش برق امید خلاصه می‌شود
وی با ذکر این‌که اصلاح الگوی مصرف در پویش برق امید خلاصه می‌شود، گفت: منابع انرژی در جامعه ما عمدتاً منابع زیرزمینی است و اگر درست مصرف نکنیم قطعاً در حق آیندگان اجحاف کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هدف طرح برق امید؛ مشترکین خانگی است، بر اساس مصوبه هیأت دولت؛ اگر مشترکین در هر ماه فصل تابستان زیر ۱۰۰ کیلووات و در هر ماه فصل پاییز و زمستان زیر ۸۰ کیلووات برق کمتر مصرف کنند برابر مصرف برق‌شان پاداش می‌گیرند.

فرج‌نیا در ادامه‌ با اشاره به آخرین وضعیت مشترکین برق گفت: ۲۴ درصد مشترکین خانگی کَم مصرف هستند و ۵۳ درصد خوش مصرف و ۱۵ درصد پر مصرف هستند؛ تلاش می‌کنیم تا مشترکین پُر مصرف به جمع مشترکین کَم مصرف و خوش مصرف بپیوندند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات غیرحضوری در دنیای مدرن؛ مراجعه به ادارات برای کوچک‌ترین موردی زیبنده نیست در حالی که با تکنولوژی می‌توان خدمات غیرحضوری دریافت کرد، افزود: البته قرار بود اپلیکیشن برق من در سال آینده رونمایی شود، اما با توجه به شرایط کرونایی؛ ۳۹ خدمت غیرحضوری در اپلیکیشن برق من ارائه می‌شود، قبلاً برای قطع برق مجبور به تماس بودیم ولی با اپلیکیشن برق من دیگر نیازی به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ مورد خدمت دارد که در فاز نخست اپلیکیشن «برق من» ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و در فازهای بعدی خدمات‌رسانی غیرحضوری به مراتب تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان غیرحضوری خواهد بود.

پدیده ماینر همچنان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
فرج‌نیا بابیان اینکه پدیده ماینر همچنان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و فعالیت ماینر بر اساس تصمیم دولت؛ مشمول صدور مجوز است، گفت: با دستگاه‌های امنیتی و قضایی هماهنگی‌های لازم جهت شناسایی و کشف ماینر در استان انجام شده و تمامی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری خوبی دارند.

وی به ادامه‌دار بودن شناسایی ماینر در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: حداقل ۶۰ مورد ماینر در آذربایجان‌شرقی کشف شده که اکثراً در شهرستان مراغه بوده است و تاکنون بالای ۵۲۰۰ ماینر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص این‌که تلفات برق در استان به چه اندازه است؟ افزود: آخرین رقمی که از تلفات انرژی در آذربایجان‌شرقی ثبت کرده‌ایم ۹.۶ درصد بوده و برای امسال جهت کاهش تلفات انرژی به ۹ درصد هدف‌گذاری کرده‌ایم.

فرج‌نیا در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر بر این‌که جابه‌جایی تیرهای برق بر  عهده کدام یک از دستگاه‌هاست؟ بیان کرد: هرگونه تغییر در معابر عمومی در شهرها و دهیاری‌ها صورت گیرد و نیاز به جابه‌جایی تیرهای برق باشد طبق قانون جابه‌جایی تیرها وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، اما برای مشارکت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی نیز ۵۰ درصد هزینه‌ها را تأمین می‌کند.

تنها ۲ روستای استان از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند
‌وی با اشاره به این‌که کمتر از یک درصد اخطارها نسبت به پرداخت مطالبات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی منجر به قطع برق مشترکین می‌شود، اظهار کرد: اما این‌که بخواهیم برای دریافت مطالبات از ادارات؛ برق آن‌ها را قطع کنیم این امر مقدور نیست چون سایر ادارات نیز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و اخلاقاً نمی‌توان به دلیل بدهی قطع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص این‌که چه تعداد از روستاها برق خود را از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین می‌کنند گفت: تنها ۲ روستا از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند در حالی که قبلاً ۵ روستا بود که سه روستا به شبکه سراسری برق متصل شد و در حال حاضر برق ۲ روستا از نیروگاه سلول‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

فرج‌نیا با تأکید بر اینکه حدود ۸ دهم دقیقه در روز به ازای هر مشترک در آذربایجان‌شرقی خاموشی داشتیم؛ افزود: البته میزان خاموشی برق در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی به موفقیت‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در مدیریت مصرف برق در اوج پیک مصرف اشاره کرد و گفت: امسال در پیک مصرف توانستیم در عرض یک روز ۵۲۰۰ کیلووات برق صرفه‌جویی کنیم و در روز پیک مصرف موفق به صرفه‌جویی بیش از ۴۰۰۰ کیلووات شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امسال شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پاداش مشترکین کَم مصرف پیش‌بینی شده که به زودی پرداخت می‌کنیم.

فرج‌نیا خاطرنشان کرد: از مجموع مطالبات ۷۵ میلیارد تومانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی؛ حدود ۴۰ میلیارد تومان متعلق به ادارات و نهادهاست و مابقی مطالبات از مشترکین خانگی، صنعتی و کشاورزی است.

کد خبر: ۵۲٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha