۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
البرز دارای رتبه ۳ کشور در تولید مرغ گوشتی و تخم گذار است
معاون استاندار البرز:

البرز دارای رتبه ۳ کشور در تولید مرغ گوشتی و تخم گذار است

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به رتبه سوم کشوری استان در تولید مرغ گوشتی و تخم گذار گفت: در حال حاضر در استان البرز ۱۵۴ واحد تولید مرغ گوشتی و ۱۱۴ واحد مرغ تخم گذار فعالیت می کنند که حدود ۹۰ هزار تن، تولید دارند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، نور محمد فردی با بیان این مطلب در جلسه ستاد مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: از این میزان ۳۰ هزار تن در استان مصرف و مابقی به سایر نقاط صادر می شود.

به گفته فردی در سال ۹۶ به واسطه آلودگی واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و تخم گذار استان به ویروس آنفلوانزای مرغی، ۶۸ میلیارد تومان خسارت وارد شد که باید امسال تمهیدات لازم به منظور کنترل و مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حساسیت بیشتر دستگاه های اجرایی نیز در این جلسه در خصوص آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است که باید با توجه بیش از پیش مدیران در شرایطی که بیماری کرونا بر کشور حاکم است، اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز  اظهار کرد: با توجه به سردی هوا در نیمه دوم سال همواره این بیماری خود را بیشتر نمایان می کند در این راستا باید با همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها پیش از آلوده شدن استان اقدامات موثری را در راس برنامه های خود قرار دهیم.

وی افزود: بر اساس گزارش های واصله تاکنون ۲۳ کشور به این ویروس آلوده شده اند که باید مراقبت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا کشور ما نیز آلوده به این ویروس خطرناک که به مراتب خطرناک تر از ویروس کروناست، نشود.

برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی آموزشی به مردم، استفاده از بیمه به منظور جبران خسارت های احتمالی، گزارش به موقع تلفات و بیماری بخشی از توصیه ها و دستورات وی در این نشست بود.

کد خبر: ۵۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha