۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱
بهترین اس یو وی‌ها کوچک ۲۰۲۰
۱۰ خودرو شاسی بلند اروپا معرفی شد

بهترین اس یو وی‌ها کوچک ۲۰۲۰

سال گذشته از هر سه مشتری خرید خودرو در انگلستان و اروپا، یک مشتری خودرو اس یو وی را انتخاب می‌کرد.

بازار؛ گروه خودرو: تب و تاب خرید خودروهای اس یو وی کوچک در دنیا هر روز بیشتر می‌شود. تمایل مشتریان به داشتن خودروهای اس یو وی کوچک اما جا دار بیش از گذشته در بازار حس شده و خودروسازان سعی دارند که محصولاتی متناسب نیاز مشتری اما جادار طراحی و تولید کنند. سال گذشته از هر سه مشتری خرید خودرو در انگلستان و اروپا، یک مشتری خودرو اس یو وی را انتخاب می‌کرد. این فاکتور خرید نشان از رشد با سرعت واقعی این سگمنت از خودرو در بازار داشته که نیاز مشتریان خودروسازان را مجبور به تولید تنوع بسیار زیاد از محصولات شاسی بلند را در تولیدات خود داشته باشند. مشتریان برای خودروهای اس یو وی کوچک معیارهای برای انتخاب مانند کیفیت خودرو، فضای داخل کابین مناسب، فناوری‌های جدید و قیمت مناسب دارند. نشریات معتبر اروپایی ۱۰ خودرو برتر اس یو وی‌های کوچک را معرفی کردند، که در این گزارش به آن می‌پردازیم:


رنجرور ایوک، لوکس اما گران
رنجرور ایوک، یکی از خودروهای اس یو وی کوچک پر فروش در بازار است که نسل دوم از آن تا کنون عرضه شده است. ایوک دارای یک پلت‌فرم جدید بوده که دارای انواع موتور برای بازارهای مختلف بوده که انتخاب اورپایی‌ها نمونه هیبریدی آن است. در این نسل ایوک طراحی کابین خودرو برای ارگونومی بهتر بهبود یافته، از سوی فاصله محوری بیشتری نسبت به نسل قبل خود برای حرکت دارد. مدل جدید ایوک در ۲۰۲۰ از نوع پلاگین هیبرید بوده که این نسل توانسته شش درصد سود بیشتر به این خودروساز انگلیسی بدهد. ایوک پی ۳۰۰ ای که همان مدل پلاگین هیبرید است، این خودرو با داشتن طراحی مکانیکی ایده آل، فضای لوکس کابین، فناوری‌های الکتورنیکی جدید، جذابیت‌های را ایجاد کرده که مشتریان را راغب به خرید آن می‌کند. هرچند که از نظر طراحی ردیف عقب خودرو برای افرادی دارای جثه درشت، فضای کافی ندارد. این خودرو با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی روانه بازار می‌شود، پیشرانه دیزلی قابلیت رانندگی با قدرت بالا و بهبود حرکتی بهتری نسبت به موتورهای چهارسیلندر دیگر لندرور دارد، هرچند که هنوز نسخه هیبرید آن در بازار چندان بازخوردی نداشته که ضعف‌های آن مشخص باشد. ایوک که به عنوان یک رنجرور جوان محسوب می‌شود که در دسته خودروهای لوکس و البته گران قرار دارد.


ولوو XC۴۰ تعریف جدید ایمنی
محصولات شرکت خودروسازی ولوو همواره به خودروهای ایمن معروف است، خودروهای اس یو وی مانند ایکس سی ۶۰ و ایکس سی ۹۰ توانسته‌اند در بازارهای جهانی بهترین سهم را برای خود ایجاد کرده و مشتریان فراوانی داشته باشند. برادر کوچکتر آن‌ها یعنی ایکس سی ۴۰ در دسته اس یو وی‌های سایز کوچک قرار دارد که جذابیت بیشتری به دلیل طراحی ویژه و ارتفاع مناسب برای ترددهای شهری در بین مشتریان ایجاد کرده است. نمای ظاهری ایکس سی ۴۰ به گونه‌ای است که حس لوکس بودن را در نگاه اول به مخاطب القا می‌کند. براساس همین خط مشی طراحی، نمای داخلی آن نیز به گونه‌ای طراحی شده که در زمان استفاده طولانی سرنشینان از خودرو، حس خستگی به دلیل طراحی ارگونومی و راحت نخواهند داشت. هرچند که این مدل، خودروی کاربردی‌ترین محصول ولوو در کلاس خودروهای اس یو وی کوچک نیست، اما رقبا خود را از نظر ایمنی، طراحی و استهلاک به چالش می‌کشد. تست‌های تصادف انجام شده برای این خودرو در سازمان‌های  معتبر نشان از ایمنی بالای آن دارد. این خودرو نیز دارای یک موتور دیزلی  و بنزینی با دو مدل پلاگین هیبرید است. سواری و هندلینگ ایکس سی ۴۰ نشنان از دانش بالای خودروسازی ولوو در ساخت محصولات اس یو وی دارد که رقبای خود در بازار را از نظر پایداری به چالش می‌کشد. ایکس سی ۴۰ خودروی مناسب برای تردد در شهرهای پرترافیک است، همین مساله سبب شده در بازار استقبال مناسبی داشته باشد. هرچند که قیمت آن براساس کیفیت و فناوری که دارد، معقولانه به نظر می‌رسد.

مزدا سی ایکس۵، جسوری از سرزمین آفتاب تابان
مزدا سی ایکس ۵ نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته و می‌توان آن را یک اس یو وی کوچک مناسب در بازار معرفی کرد. مهم‌ترین مزایایی این خودرو، مصرف سوخت پایین، هندلینگ بالا، کیفیت مناسب بوده که مشتریان بازارهای جهانی را راغب به خرید می‌کند. کیفیت طراحی و تولید فضای داخلی سی ایکس ۵ به گونه‌ای است که هیچگونه سروصدا به داخل آن نیامده و نویز اضافی ندارد. در طراحی و ساخت کابین داخل این خودرو، از فناوری‌های جدید استفاده شده که در زمان استفاده طولانی نه تنها وسایل سرگرمی بلکه راحتی را نیز برای سرنشینان ایجاد کرده است. این خودرو از دو پیشرانه دیزلی و بنزینی استفاده کرده که نسخه بنزینی آن دی اکسید کربن بالاتری تولید می‌کند. در نهایت می‌توان گفت این خودرو مناسب استفاده خانواده‌ها است.


فوردکوگا، آمریکایی با اصالت
محصولات کمپانی فورد به استحکام و قدرت در صنعت خودروسازی شهرت دارند، در سال ۲۰۰۸ شرکت خودروسازی فورد محصولی به نام کوگا را روانه بازار کرد. این خودرو در دسته خودروهای اس یو وی سایز کوچک قرار دارد. جسوری و پویایی این خودرو در همکلاس‌های خود مثال زدنی است. این خودرو با یک پیشرانه احتراق داخلی و قوای محرکه پلاگین هیبریدی، قدرتی معادل ۲۲۲ اسب بخار را برای حرکت در خودرو ایجاد می‌کند.   هرچند که در اوایل سال جاری این خودروساز با اعلام فراخوان برای برطرف کردن مشکل موقتی آن در تامین قدرت، پلت‌فرم‌های بنزینی و دیزلی را در نسل جدید اصلاح کرد. کوگا را می‌توان از نظر طراحی و حرکت، خودروی ایده‌آل در سگمنت اس یو وی شناخت که خودروهای دیگر را به رقابت دعوت می‌کند، در طراحی این خودرو نقاط برجسته و تیز وجود دارد که جسور بود را به نمایش می‌گذارد. شاید بتوان گفت بهترین مدل کوگا، نخسه هیبریدی آن است که توان مناسبی برای حرکت ایجاد می‌کند.

فولکس واگن تیگوان، محصولی نامی حتی در ایران
فولکس واگن یکی از خودروسازان بزرگ دنیا بوده که از هر نظر سرآمد کیفیت و توسعه در صنعت است. محصولات این کمپانی به قدرت، سرعت و کیفیت شهره جهانی دارند. محصول تیگوان از فولکس واگن امسال نیز در لیست بهترین خودروهای اس یو وی کوچک قرار گرفته است. هرچند که در سال‌های اخیر نیز این محصول به بازار کشور ما راه یافت. تیگوان یک خودرو اس یو وی انعطاف پذیر، جادار و راحت برای حرکت‌های طولانی بوده که راننده را در جاده به چالش نمی‌کشد. سیستم‌های فنی توام با اجزای الکترونیکی به روز تیگوان را به یک خودرو جسور و پرقدرت در این کلاس تبدیل کرده است. طراحی ساده این خودرو سبب می‌شود ظاهر آن هیچگاه قدیمی نشود، هرچند که کابین کوچک اما با فضای بار مناسب از نقاط ضعف و قوت این خودرو است. به تازگی فولکس واگن نسخه پلاگین هیبرید این محصول را عرضه کرده که حس رانندگی ویژه‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لط سیستم تعلیق ایده‌آل این محصول، پویایی و پایداریی آن در جاده بیشتر از رقبا خود است. شاید بتوان گفت این یک اس یو وی با طعم آلمانی در جاده‌ها است.


بی ام و ایکس ۱، آلمانی چموش
خودروهای ب ام و در دنیا به دلیل برند و طراحی ساخت، مشتریان فراوانی دارند. این خودروساز آلمانی محصولی به نام ایکس ۱ دارد که در دسته خودروهای اس یو وی سایز کوچک قرار داشته که می‌تواند در بین سایر محصولات در بازار به دلیل دانش مهندسی بالا در ساخت آن از هر نظر کارآ باشد. البته نباید توقع عملکرد مانند سایر نسل‌های سری ایکس را از این خودرو داشت. این خودرو از نظر قیمتی هم رده رنجرور قرار گرفته که به لطف مصرف سوخت پایین‌تر در ساختار آن می‌تواند مزیت اقتصادی و عامل ترغیب خرید باشد. در نسخه هیبریدی آن با شارژ کامل باتری می‌توانید حدود ۱۱۰ کیلومتر را پیمایش کنید. طراحی جمع و جور این خودرو قابلیت آفرود را نیز به آن داده است.


مرسدس جی ال بی، گل سرسبد اس یو وی‌ها
گروه خودروسازی مرسدس بنز محصولات زیادی در سگمنت اس یو وی دارد، اما جی ال بی یک اس یو وی جمع و جور سایز کوچک است که هر مشتری را برای خرید جذب خود می‌کند. این خودرو تا حدی شباهت به جی ال اس دارد، اما فضای داخل کابین به سیستم‌های روزی مجهز شده که بیشتر آن را به یک هواپیما تا یک خودرو اس یو وی تبدیل کرده است. این اس یو وی کوچک قابلیت حمل هفت سرنشین را داشته که ردیف سوم صندلی متعلق به کودکان است. شاهکار مهندسی آلمانی در گرفتن ۳۰۲ اسب بخار قدرت از پیشرانه چهار سیلندر دیزلی یا بنزنی نمایش داده می‌شود. کیفیت این خودرو در کنار فناوری بالای آن به حدی رضایتمندی برای مشتریان ایجاد کرده که هزینه نگهداری پایینی دارد.

آئودی کیو ۳، ارباب حلقه در جمع بزرگان
آئودی را به دلیل طراحی و تولید خودروهای مستحکم از نظر بدنه و کیفت بالای رنگ در بین آلمانی‌ها شهرت فراوانی دارد. این خودرو با استفاده تکنولوژی‌های روز توانسته محصولی را تولید کند که پرچمدار لذت سواری در بین اس یو وی‌های سایز کوچک باشد. نسل دوم کیو ۳ در بازارهای جهانی بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در این خودرو از یک پیشرانه ۱ و نیم لیتری برای تولید قدرت و تامین شارژ مناسب باتری قوای هیبریدی استفاده شده است. در زمان رونمایی از این خودرو، کارشناسان طراحی داخل کابین آن را به کابین خلبان تشبیه کردند. کیو ۳ به دلیل استفاده تکنولوژی‌های روز توام با یکپارچگی سیستم تعلیق و قوای محرکه، عملکردی مانند ولوو ایکس سی ۴۰ دارد که می‌تواند آن را نیز به چالش دعوت کند.

جگوار ای- پیس؛ انگلیسی ظریف
خودروسازی جگوار به تولید محصولات لاکچری و البته گران قیمت شهرت دارد، این خودروساز محصولی در اس یو وی‌های سایز کوچک به نام ای-پیس دارد که بدنه و طراحی بسیار مدرن و شکیل را ایجاد کرده است. در این خودرو از یک گیربکس ۹ سرعته و پیشرانه چهارسیلندر دیزلی استفاده شده که حس رانندگی اسپرت با موتوردیزلی را به راننده القا می‌کند. هرچند که در نسخه بنزینی آن تکامل طراحی و استفاده از گیربکس بیشتر دیده می‌شود، اما هنوز جا برای بهبود دارد. زیرا به دلیل استفاده از فرمان برقی بسیار حساس، پایدرای این خودرو در زمان حرکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

پژو ۳۰۰۸؛ شیر پیر فرانسه
دربازار خودروهای اروپا، محصولا شیرپیر یا همان پژو از قیمت مناسبی برای خرید برخوردار بوده که سازگاری مناسبی با آب و هوا آنجا نیز دارد. پژو برای رقابت در محصولات اس یو وی، خودرو ۳۰۰۸ را طراحی کرده که علیرغم تلاش‌ها نتوانسته قوای محرکه مناسب با آن هندلینگ را در خودرو تطابق دهد. این خودرو سایز کوچک، مجهز به تکنولوژی‌های روز مطابق استانداردهای جهانی است، اما در رقابت با سایربرندها دچار شکست است. پژو نتوانسته با استفاده تکنولوزی‌های روز نیز بازار مناسبی در دنیا برای این محصول بسازد، اما در اروپا به دلیل مزایایی اقتصادی هواداران فراوانی دارد.

کد خبر: ۵۲٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha