۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
گزینه‌های بایدن برای وزارت بازرگانی، خزانه‌داری و انرژی/ گشایشهای مدیریتی در انتظار زنان و رنگین پوستان
بازار گزارش می‌دهد؛

گزینه‌های بایدن برای وزارت بازرگانی، خزانه‌داری و انرژی/ گشایشهای مدیریتی در انتظار زنان و رنگین پوستان

انتخاب بایدن در امریکا با رکورد شکنی های بزرگ همراه بود. از انتخاب اولین زن به عنوان معاون رییس جمهور گرفته تا احتمال انتصاب شمار زیادی از زنان برای پست های کلیدی در امریکا. سوال این است که پستهای وزارت بازرگانی، خزانه داری و انرژی به چه کسانی می رسد؟

بازار؛ گروه بین الملل: امریکا در حساس ترین دوره تاریخی خود قرار دارد و برای گذر از این دوره سخت و بحرانی نیاز به تیمی بسیار قدرتمند در کابینه دارد. نشریه پولیتیکو در گزارشی به اشاره به این مساله که پستهای کلیدی در امریکا را چه افرادی تصاحب خواهند کرد نوشت: «افرادی هستند که بیشترین شانس را برای پذیرش این پستها دارند. در گمانه زنی ها از آنها به عنوان گزینه های اصلی نام برده شده است ولی احتمال تغییر این گزینه ها وجود دارد.»

در این گزارش به بررسی تاریخچه افرادی می پردازیم که  انتظار می رود به عنوان وزیر در سه وزارت خانه بازرگانی، انرژی و خزانه داری بروند. این افراد می توانند نقشی کلیدی در عرصه اقتصادی امریکا به خصوص در این دوره سخت ایفا کنند.» نکته مهم در کابینه احتمالی بایدن حضور پر رنگ زنان و رنگین پوستان است که می تواند این کابینه را به عنوان کابینه ای متمایز در تاریخ ثبت کند. مساله دیگر این است که شمار زیادی از افرادی که شانس انتصاب به عنوان وزیر در کابینه جو بایدن را دارند، پیشتر در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما فعالیت کرده اند و سابقه درخشانی در انجام مسئولیتهای خود در حوزه اجرایی دارند. همین انتخاب ها می تواند شانس اشتباه افراد در دوره وزارت آنها و وضع و اجرای سیاستهای نادرست را کم کند و سرعت احیای اقتصاد را افزایش دهد.

وزارت خزانه داری
«لایل برینارد» که سابقه معاونت وزارت خزانه داری را دارد، در دولت بایدن به عنوان وزیر خزانه داری نقش ایفا خواهد کرد. او در دوره بحرانی کنونی به عنوان یکی از مقامات ارشد در فدرال رزرو امریکا فعالیت می کند و دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معاونت خزانه داری امریکا را بر عهده داشت. او اولین زنی خواهد بود که به عنوان وزیر خزانه داری امریکا مشغول به کار خواهد شد.

 رسانه های غربی بر این باورند انتصاب او برای این پست و گرفتن تاییدیه این انتصاب توسط مجلس سنا، سخت ترین کاری باشد که دولت در پیش دارد. این انتصاب در دوره ای که بایدن در نظر دارد کمک های مالی زیادی به اقتصاد بکند و تصویب بسته های بزرگ حمایت مالی را در دستور کار دارد، اهمیت زیادی برای دولت و مجلس نمایندگان امریکا داردو به همین دلیل حساسیت روی این پست بسیار زیاد است.پیشتر در مورد احتمال انتصاب الیزابت وارن برای این پست صحبت شده بود ولی  گفته شده است احتمال تایید او توسط سنا وجود ندارد.

وزارت انرژی
یکی دیگر از وزارت خانه های بسیار حساس و مهم در امریکا، وزارت انرژی است که انتظار می رود ارنست مونیز، مدیر عامل شرکت انرژی فیوچرز و وزیر انرژی سابق امریکا برای تصاحب آن معرفی شود. او استاد سابق فیزیک و مهندسی سیستم ها در دانشگاه ام ای تی امریکا است.

«ارنست مونیز»، یک متخصص در زمینه فیزیک هسته ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما به عنوان وزیر انرژی فعالیت می کرد و در جریان کمپین بایدن به عنوان مشاور در زمینه انرژی با او همکاری کرده بود. او یکی از افراد کلیدی در جریان مذاکرات هسته ای دولت اوباما با ایران بود و توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ دیپلماتیک در سابقه کاری او ثبت شده است.

«الیزابت شروود- راندال»، یکی دیگر از افرادی است که شانس زیادی برای انتخاب به عنوان وزیر انرژی دارد. او معاون وزیر انرژی امریکا در دومین دوره ریاست جمهوری اوباما بود و مسولیت هماهنگی سیاستهای دفاعی در کاخ سفید را در دوره اوباما بر عهده داشت. هم اکنون شروود به عنوان استاد دانشگاه در موسسه تکنولوژی جورجیا فعالیت می کند.

«آرون ماجومدار»،که در واشنگتن به عنوان رییس و بنیانگذار آژانس پروژه تحقیقات پیشرفته شناخته می شود، یکی دیگر از گزینه های بایدن برای این پست است. او در دوره وزارت انرژی ارنست مونیز به عنوان معاون وزیر انرژی  فعالیت می کرد و بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما به عنوان استاد دانشگاه استنفورد مشغول به کار شد.

وزارت بازرگانی
«مگ وایتمن» یکی از گزینه های وزارت بازرگانی در دولت بایدن است. او یکی از اعضای حزب جمهوری خواه است و قبلا کاندیدای فرمانداری کالیفرنیا بود. حضور یکی از اعضای حزب جمهوری خواه در کابینه بایدن، می تواند زمینه را برای قرابت دو حزب فراهم کند و وزارت بازرگانی برای این کار در نظر گرفته شده است. او مدیر عامل سابق ebay است و مدیریت شرکت Quibi را بر عهده دارد.

یکی دیگر از افرادیکه انتظار می رود برای این پست پیشنهاد شود، «ملودی هابسون» است. او یک تاجر شناخته شده امریکایی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Ariel در امریکا است. او یکی  از سیاهپوستانی است که برای پستی کلیدی در دولت بایدن انتخاب شده ولی ارتباط نزدیک وی با بخش های مالی در امریکا و پیشرفت سریع او در عرصه اقتصادی باعث قدرت گرفتن او در دنیای سیاست شد.

 «تری مک آلیف»،فرماندار سابق ویرجینیا و یکی از دموکراتهای کهنه کار امریکا که سابقه زیادی به عنوان بانکدار، سرمایه گذار و رییس کمیته ملی دموکراتیک دارد، گزینه احتمالی بعدی برای وزارت بازرگانی امریکا است.

کد خبر: ۵۲٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha