۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
پیشرفت‌های شهر قم سبب تقویت صنعت گردشگری شده است
معاون استاندار قم:

پیشرفت‌های شهر قم سبب تقویت صنعت گردشگری شده است

قم - بهشتی، معاون استاندار قم با بیان اینکه توسعه شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی با مدیریت قوی شهری امکان‌پذیر است، گفت: پیشرفت‌های قم سبب تقویت گردشگری در این شهر شده است.

به گزارش بازار، محسن بهشتی در حاشیه رونمایی از کتاب و کلیپ‌های روز قم با اشاره به اهمیت نام‌گذاری روز قم و جایگاه شهر قم، اظهار داشت: قم از جنبه‌های مختلف دارای ارزش‌های انکارناپذیری بوده و تاریخ آن به قبل از اسلام بازمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تاریخ مدنیت شهر قم را از قبل از اسلام و ورود آن به ایران دانست و افزود: شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به شهر و ثبت مذهب تشیع برای مردم از ابتدای اسلام نقش قابل‌توجه‌ای در تاریخ اسلام و در کشور و جهان ایفا کرده است.

بهشتی، حوزه علمیه شهر قم را با قدمتی طولانی یکی از قطب‌های مهم علوم دینی در دنیای تشیع معرفی کرد و گفت: قم از نظر جغرافیایی نیز با قرار گرفتن در بین شهرهای بزرگ و مهم کشور محل رفت‌وآمد بسیاری از مردم بوده است.

وی تأثیر شهر و مردم قم را در انقلاب اسلامی نیز یادآور شد و مطرح کرد: مهاجرپذیری شهر قم و افزایش جمعیت آن و همچنین تبدیل آن به یک کلان‌شهر از دیگر نکاتی است که در قم مورد توجه بوده و در این شهر شاهد همبستگی و اتحاد بیش از ۱۲۰ ملیت در کنار هم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: پیشرفت‌هایی شهر قم در حوزه عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و غیره داشته که توانسته بحث توریست گردشگری را ارتقاء داده و سبب رونق سرمایه‌گذاری در شهر شده هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بهشتی با ابراز خرسندی از حرکت مثبت شهر قم در ریل توسعه، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و هم افزایی بیشتر در بین ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این حرکت سرعت بیشتری داده تا انتظاراتی که از شهر قم وجود دارد، برآورده شود.

وی شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌های شهر قم را در همه حوزه‌ها لازم و ضروری خواند و تأکید کرد: باید با نگاهی کارشناسی به نقاط ضعف و کاستی‌ها در شهر نگاه کرده و عملکرد همه ارگان‌ها برای بهبود و افزایش عملکرد ارزیابی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نقش مدیریت شهری را در اجرای چشم‌اندازهای کلان‌شهر قم بسیار کلیدی دانست و یادآور شد: توسعه شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی با مدیریت قوی شهری امکان‌پذیر بوده و باید تمام اقدامات نیز حول محور وجهه مذهبی شهر قم و جایگاه آن در جهان تشیع برنامه‌ریزی شود.

کد خبر: ۵۲٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha